More Links

Friday, September 3, 2010

Kenyataan Rasmi Indonesia Dari PRESIDEN SBY

AKHIRNYA INDONESIA AKUR SAMA KEDAULTAN MALAYSIA...







1,255 comments:

  1. Assalamualaikum

    Beneran saya bosen banget liat berita isinya tentang indonesia vs malaysia ama pembangunan gedung DPR yg biayanya 1,6 triliun, tu berita bikin rakyat sakit hati.

    Percuma orang2 indonesia marah2, demo siang hari di depan kedubes malaysia sambil teriak2 pas puasa lagi tapi ternyata sikap presidennya biasa aja malah kesannya takut ama malaysia.

    Ya udah mulai sekarang ga usah ngurusin pemerintah mau bikin gedung DPR ampe 1,6 triliun silahkan, mau naekin harga LPG sesuka hati silahkan, mau naekin tarif listrik mau ngapain aja silahkan. Percuma

    rakyat demo di depan gedung DPR ada yang ampe mogok makan pemerintah ga bakalan denger soalnya mereka lagi nyenyak tidur di dalem gedung yang mewah itu. Keputusan pemerintah ga bakalan bisa diganggu walaupun keputusannya cuma nyiksa rakyat.

    Sekarang urusin aja urusan masing 2

    - buat yang masih kuliah kuliah yg bener, cepet lulus kuliah mahal sob kasian yg ngebiayain, banyak yg ga bisa kuliah. kalo udah lulus jangan nyari kerja tapi bikin lapangan kerja ajakin temen2nya, sodara atau tetangganya yg pengangguran buat kerja sama biar mereka punya penghasilan walaupun sedikit yg penting mereka ga ngemis, pergi ke luar negri jadi TKI atau yg paling parah ampe ngerampok, ga usah ngandelin pemerintah.

    - Buat yang masih sekolah sekolah aja yg bener kasih orang tua nilai yg bagus tapi hasil sendiri jangan nodong temen. Banyak anak2 diluar sana yg ga bisa sekolah karena ga ada biaya.

    - Yg lagi ngincer cewe kejer ampe dapet jangan cuma diajak pacaran ajak kimpoi sekalian biar ga diambil orang.

    - Buat anak2 orang kaya jangan cuma pamer harta orangtuanya manfaatin tu harta buat beramal bantuin temennya yg ga bisa bayar sekolah.

    - Buat yg muslim manfaatin sisa bulan ramadhannya buat ibadah mungkin ini adalah ramadhan terakhir kita didunia.

    Jangan urusin sinta jojo lg mereka mau jadi bintang iklan apa aja tu sih rezeki mereka. Biarin KPK nangkepin koruptor walaupun ujung2nya dibebasin juga ama presiden.

    Intinya jangan ngurusin urusan orang. Kalo benci ama sikap malaysia kumpulin temen2nya yg banyak ajak ke malaysia buat perang, ga usah ngandelin pemerintah lagi. Sikap pemerintah cuma bikin rakyat sakit hati.

    Kalo ada bencana alam ga usah nunggu sumbangan dari pemerintah kalo mampu bantu mereka sebisanya. Ga usah ngandelin pemerintah.

    Sekian dari saya.
    Wassalam

    ReplyDelete
  2. kita sesama muslim saudara ku di indonesia, bukankah elok kite berbaik2 aja? ngapain mau perang dgn malaysia? nama pun serumpun, satu nusantara, jadi tidak pelik jika adatnya hampir sama... manakan kami maling adat dari indonesia, sedangkan itu adat budaya kami juga.. salam perpaduan..

    ReplyDelete
  3. Melihat gaya tulisannya, saya yakin:
    1. Blog ini dibuat orang malaysia yang tinggal lama di Indonesia, yang suka memfitnah dan mengadu domba umat seagama (islam) tobatlah. Allah membenci orang yang memfitnah dan mengadu domba.

    2. Blog ini dibuat orang Indonesia yang sengaja memprovokasi komunitas dunia maya indonesia. yang suka memfitnah dan mengadu domba umat seagama (islam) tobatlah. Allah membenci orang yang memfitnah dan mengadu domba.

    ReplyDelete
  4. Kepada penulis yang memberi comment di atas (saudara Admin), comment anda itu lebih layak dituju kan kepada media2 taik Indon yang banyak menyiarkan berita2 yang tidak benar yang memang sengaja memprovokasi rakyat Indon dengan alasan kebebasan media dan media2 taik ini didalangi oleh ahli2 politik yang ingin menjatuhkan SBY. This is open secret. Indon2 yang berakal tahu mengenai agenda ahli2 politik taik ini.

    Kebebasan media bukan bererti 'merogol' atau membelakangi etika kewartawanan. Etika kewartawanan mempunyai tanggugjawab amat besar kepada masyarakat dan negara.

    Jadi kesimpulannya, media2 taik Indon (dengan disokongi oleh ahli2 politik Indon yang gila kan kuasa tanpa memperdulikan masalah2 rakyat Indon)yang sengaja sengaja memprovokasi komunitas dunia maya Indon, yang suka memfitnah dan mengadu domba umat seagama (islam). Media2 taik Indon la yang sepatutnya saudara Admin menggesakan untuk bertobat. Media2 taik Indon la yang menyebabkan umat Islam membalingkan taik kepada umat Islam yang lain dibulan Ramdhan yang mulia ini.

    ReplyDelete
  5. MALAYSIA NEGARA KU YANG TERCINTA ADALAH NEGARA YANG BERDAULAT. RAKYATNYA AMAT MATANG DAN DAPAT BERFIKIR SECARA RASIONAL, SO COOLLLLLLLLL. BANGGA DILAHIRKAN DI MALAYSIA DAN MEJADI RAKYAT MALAYSIA.

    INDON2 YANG DATANG TANPA IZIN KE NEGARA KU MALAYSIA YANG TERCINTA, SILA BALIK KE NEGARA ANDA INDONESIA. SEMOGA DENGAN KEPULANGAN INDON2 INI DENGAN PERMINTAAN KEMPULAN BENDERA (TERIMA KASIH YA BENDERA) DAPAT MENGURANGKAN KADAR JENAYAH MEROMPAK, MEROGOL, MEMBUNUH, MEMBAWA LARI ANAK2 GADIS MELAYSIA, MELACUR, MERAGUT DAN RUMAH2 YANG DIBINA TANPA IZIN (DI MALAYSIA DIKENALI SEBAGAI RUMAH2 HARAM).

    PULANG LA INDON2 KE NEGARA MU. SEMOGA DENGAN KEPULANGAN KALIAN, KADAR JENAYAH AKAN BERKURANGAN DENGAN BANYAK NYA DAN NEGARA KU MALAYSIA YANG TERCINTA DAN BERDAULAT AKAN LEBIH AMAN DAN SEJAHTERA.

    PULANG LA INDON2. KUMPULAN BENDERA AKAN MEMBERI KALIAN PEKERJAAN. PULANG LA. KAMI INGIN NEGARA KAMI MALAYSAI YANG BERDAULAT LEBIH AMAN....PUUULLLAAANNNNGGGGGGGGGGGGGGGGGGG LA INDON2.

    ReplyDelete
  6. Actually Indon terpaksa naikkan semangat nasionalism pada rakyat2nya. Sebeb kalau tidak, Indonesia akan jadi macam rantau Balkan.. berpecah2 masing2 nak merdeka. West Papua dan Maluku berulangkali buat demo di seluruh dunia, sepert di UK, Switzerland termasuk di Indon sendiri utk menyatakan hasrat untuk merdeka dari Indonesia.

    ReplyDelete
  7. So, untuk mengelakkan perpecahan and kemerdekaan di wilayah indon (seperti acheh, west papua dan maluku)some of the indon2 yang pendek akal cuba nak alihkan pandangan dengan menjadikan Malaysia sebagai kuda tunggangan. Kasihan indon2.........

    ReplyDelete
  8. Tak semua indon itu bodoh dan goblok.. ada juga yang cerdik pandai.. mungkin cerdik pandai tu tak mampu buat2 apa2..dengan suara yang kecil..tak mampu melayan suara orang indon yang bodoh tu.. terlalu ramai.. dengan media yang suka memprovokasi keadaan.. maka tenggelamlah suara2 cerdik pandai tu..

    Dibulan ramadan ni.. tak elok la kita menghina semasa manusia.. hatta orang itu kafir sekalipun.. anggaplah kebodohan dan kegoblokan mereka itu adalah ciptaan Allah untuk orang malaysia sama2 nilai dan fikirkan dengan hati yang tenang dan waras..

    ReplyDelete
  9. Dengan keadaan indon skrg ni, jangan kata nak perang dengan malaysia, nak perang dengan timor leste pon belum tentu berani..

    Indon perasan macam amerika yang buleh buat sesuka hati? amerika tu logik la sebeb dia memang totally menguasai dunia. Semua org tunduk ja.

    Kalau indon mula serang, campurtangan kuasa asing akan masuk satu hal, yang nak ambil kesempatan pun satu hal lagi. Negara yang dah sememangnya mundur langsung bakal terlungkup. isunya kecik je, confirm indon kena maki dengan dunia sebab mulakan perang. So mau kah presiden (sby) nak ambik risiko perang?. I dont think so.....

    ReplyDelete
  10. Nah....sekarang kita tau kan....Indon ni teruk... mental kelas ketiga... walaupun serumpun...

    Jadi, orang Malaysia jangan berperangai macam ornag indon...

    Tu lah Indon ...media dah terlalu liberal...sampai playboy sendiri pun ada..

    Satu keluarga belum tentu Islam...bercampur islam kristian dan macam2 dalam satu family..

    Tu yang haru biru Indon ni...kena bala Allah....

    ReplyDelete
  11. Masyarakat Sumatera Timur Tak Ingin Perangi Malaysia Jakarta (ANTARA) - Ketua Umum Pemuda Melayu Sumatera Timur Irgan Chairul Mahfiz
    mengatakan, masyarakat Pesisir Timur Pulau Sumatera tidak ingin berperang dengan Malaysia.
    "Bisa dipastikan tidak akan ikut berperang andai terjadi perang dengan Malaysia, karena
    kedekatan kultural dan hubungan persaudaraan yang erat bahkan adanya proses kawin-mawin antarkeluarga di antara kedua negara yang
    punya budaya sama yakni Melayu," katanya dalam
    pernyataan pers di Jakarta, Rabu.

    Ia mengatakan, pihaknya sangat menyayangkan tindakan Lembaga Swadaya Masyarakat Bendera yang melempar Kedutaan Besar Malaysia dengan kotoran sebagai protes terhadap tindakan
    penangkapan petugas KKP oleh Polisi Malaysia.

    "Bagi `puak` Melayu, tindakan melempar kotoran` ke Kedubes Malaysia yang dilakukan aktivis
    Bendera, sesungguhnya tidak hanya pukulan bagi warga Malaysia, tetapi juga melukai hati masyarakat Melayu, yang punya tradisi saling
    menghormati, saling menghargai, tidak menghina
    dina dengan cara-cara yang kurang elok," katanya.

    ReplyDelete
  12. Rupiah Sekarang Masuk 10 Mata Uang Sampah
    Kamis, 05 Agustus 2010 | 11:15 WIB

    TEMPO Interaktif, Jakarta - Mata uang rupiah termasuk 10 alat tukar di dunia yang tak berharga. Saat ini, nilai tukar rupiah terhadap dolar Amerika Serikat mencapai Rp 9.000 an. Seperti tidak bernilai bila dibandingkan dengan mata uang kawasan seperti ringgit sebesar 3,16 per dolar, Bath Thailand 32,205 per dolar, peso Philipina 45,115 per dolar, serta dolar Singapura hanya 1,351 per dolar AS.

    Pengamat pasar uang Farial Anwar mengatakan nilai tukar rupiah yang mencapai 9.000 per dolar Amerika ini sama seperti nilai tukar negara miskin di benua Afrika.“Sehingga mata uang rupiah ini masuk dalam 10 uang sampah (garbage money) karena sudah sangat tidak bernilai,” paparnya kepada Tempo.

    Dengan adanya redenominasi dari Rp 1.000 menjadi Rp 1, maka nilai tukar rupiah terhadap dolar Amerika nantinya akan setara dengan Rp 8,9 dibandingkan dengan sekarang Rp 8.900. Transaksi pun, kata dia, akan menjadi lebih efisien.

    Banyangkan menghitung Anggaran Belanja Negara yang mencapai Rp 910. 000.000.000.000 (15 dijit) pakai kalkulator, para anggota Dewan Perwakilan Rakyat di Senayan tidak bisa menghitung pakai kalkulator karena digit angka di kalkulator cuma sampai 12, kadang cuma 9.

    Untuk membeli mobilpun nantinya juga hanya butu* beberapa lembar tidak seperti sekarang bertumpuk-tumpuk uang. Biaya operasional moneter juga akan lebih murah karena nantinya untuk mencetak uang tidak akan sebanyak sekarang. Uang yang beredar juga tidak akan sebanyak sekarang “Jadi intinya akan lebih efisien,” ujarnya.

    Inilah daftar mata uang tak laku itu dibanding dolar Amerika Serikat:

    1 Vietnam Dong 19.095 per dolar
    2 Sao Tome and Príncipe Dobra 18.655 per dolar
    3 Turkmenistan * Manat 14.250 per dolar
    4 Iran Rial 10.000 per dolar
    5 Indonesia Rupiah 8.957 per dolar
    6 Laos Kip 8.243 per dolar
    7 Guinea Franc 5.150 per dolar
    8 Paraguay Guarani 4.770 per dolar
    9 Zambia Kwacha 4.870 per dolar
    10 Cambodia Riel 4.233 per dolar

    ReplyDelete
  13. INDON2 SILA MAJUKAN NEGARA KALIAN.....RUPIAH ADALAH SALAH SATU DARIPADA SEPULUH MATA UANG SAMPAH DUNIA. JANGAN ASYIK NAK BERDEMO SAJA. MAJUKAN LA NEGARA KALIAN.

    ReplyDelete
  14. Kumpulan Bendera najis, elok uruskan negara sendiri dulu...tak payah nak kecoh2 provoke negara orang lain...nilai mata wang rupiah pun tidak bernilai dah....

    ReplyDelete
  15. Inonesia negara G-20 tapi wang sampah....

    ReplyDelete
  16. BUAT RENUNGAN KUMPULAN NAJIS BENDERA. SILA FAHAMI DENGAN MENGGUNAKAN AKAL FIKIRAN, JANGAN GUNAKAN OTAK YANG DIPENUHI TAIK......

    source http://birokrasi.kompasiana.com/ ... ut-ilmu-di-malaysia

    Saya sudah cukup paham dengan media2 Indonesia…sudah lama saya amati…
    Membuat saya marah dan benci pada media2 di dalam negeri sendiri…
    Hanya pandai memprovokasi, kebanyakan awak jurnalisme kita hanya copy paste daripada yang lain ditambah bumbu2 sensasi…
    Saya orang Indonesia, jujur pernah jadi TKI selama 6 tahun. Pahit manis telah saya telan ketika bekerja disana. Awal pertama datang kesana, saya memang punya ego yang besar dan ingin menunjukkan aku lebih hebat dari orang2 lokal (Malaysia). Tapi, lama2 saya mendapat pelajaran berharga. Bahwa sikap ramah tamah dan sopan santun yang mereka tawarkan pada saya dan kawan2 membuat kami luluh.

    Para TKI seperti saya pada umumnya sangat nasionalis. Orang Indonesia memang terkenal nasionalisnya tinggi. Tapi, kalau nasionalis yang saya amati dan apa yang menghinggapi saya, ternyata adalah semu belaka. Ketika kita hanya berbangga-bangga dengan negara kita, nasionalis itu AKU banget. Sekedar bangga dan marah jika ada orang dari luar seskali berbuat salah kepada kita. Tapi, akhirnya saya sadar…Nasionalis itu apa yang harus kita berbuat untuk negara dengan arif dan bijaksana, lebih bijak menggunakan otak pikiran daripada emosi. Apa yang mesti kita perbuat untuk pembangunan negara kita menuju yang lebih baik.
    Malaysia adalah negara yang menurut saya adalah negara Internasional. Anda bisa menemui orang2 dari berbagai penjuru dunia. Jadi, mereka sudah terbiasa dan kenal dengan watak2 dari pelbagai negara karena bukan saja mereka lihat orang2 asing dinegaranya, tapi mereka juga berkawan baik. Maka dari itu Malaysia adalah termasuk tempat favorite dari berbagai penjuru dunia. Karena, seakan-akan mereka diperlakukan sama dengan dengan warga negaranya sendiri.

    Sebaliknya dengan kita, kita sehari-hari hanya sibuk dan berkenalan hanya dengan orang2 sekitar kita sesama Indonesia. Meski sebagian ada yang berteman dengan orang asing, tapi sangat2 sedikit sekali. Jadi, perbedaan Indonesia dengan Malaysia adalah…Kalau Malaysia negara yang orangnya lebih paham atas tabiat2 orang asing, sedangkan Indonesia bisa dikatakan hampir 99% buta terhadap tabiat2 orang asing, karena kebanyakan dari kita tidak bergaul sama sekali dengan orang2 dari berbagai penjuru dunia.

    Jadi, penduduk Malaysia lebih punya rasa Internasionalis daripada kita. Sedangkan kita, lebih terkungkung/terkurung dalam sikap primodial kita. Jadi yang ada adalah, kita merasa lebih baik, lebih benar, dan sebagainnya dari orang asing tanpa mengetahui atau mengenal sama sekali orang lain tersebut. Jangankan dengan negara lain, antar RT saja bisa tawuran, antar sekolah, bahkan antar Universitas(sebenarnya ini paling memalukan di dunia-sebagai orang yang paling berpendidikan bisa berbuata konyol), antar suku dan lain2. Dan, ini jarang terjadi di negara lain….kecuali pada negara yang masih punya peradaban yang rendah.
    Dalam permasalahan dengan Malaysia, kenapa kita masyarakat luas bisa terpancing emosi. Kenapa kalau yang TIDAK EMOSI dikatakan tidak nasionalis?Saya mau tanya pada orang2 yang emosi, seberapa banyak anda mengetahui, mengerti sampai mengenal mereka??Jawabanya adalah…BUTA….

    ReplyDelete
  17. SAMBUNGAN DARI KOMEN DIHATI. SILA FAHAMI DEGAN AKAL FIKIRAN YA KUMPULAN BENDERA....

    Anda hanya tau info tentang Malaysia hanya sebatas dari Media2 lokal kita. Anda tau Media2 kita tersebut? sebagian mereka adalah awak jurnalisme yang mencari penghasilan dengan cara yang mudah, mengangkat tema2 yang mengundang sensai, aji mumpung(copy paste ajalah dari pada susah payah cari sendiri), keakuratannya sangat rendah, tidak pandai membawa pembaca/masyarakat kearah yang lebih baik alias kurang mendidik, dan yang jelas Media kita adalah salah satu MESIN PROVOKATOR terbaik didunia bagi masyarakat Indonesia.

    Ini tak heran, kenapa jika kita mendengar sebuah perkataan saja “Malaysia”. Banyak yang langsung berpikiran negatif. Tanya kenapa? karena kita telah di “cuci otak” oleh media2 kita. Contoh: Kasus TKI, Perebutan Pulau, dll…

    Mari kita telaah baik2…
    Sebagai pengalaman saya sebagai TKI yang cukup lama, saya sendiri sempat tidak betah di Malaysia. Bukan karena saya disiksa atau tidak dihargai, atau diperlakukan semena-mena. Bahkan, saya dan teman2 yang jumlahnya ratusan tersebut merasa puas dengan perlakuan Negara Malaysia dan warga negaranya karena diperlakukan adil dan tidak dibeda-bedakan. Ketika media2 kita asyik dengan provokasinya2, waktu disana…saya berinisiatif untuk tanya kepada orang2 Indonesia yang jadi TKI disana. Mulai dari teman2 saya sampai TKI yang saya jumpai dijalan.

    Pertanyaannya adalah, “Bagaimana anda bekerja disini?” “Apakah Malaysia tidak adil kepada anda?” “Kerasan atau tidak?” dsb…Coba apa yang saya dapatkan jawabanya dari mereka? Ternyata semua yang saya temui waktu itu merasa puas terhadap perlakuan “Malaysia”. Bahkan, sebagian dari para TKI tersebut berani berkata “Saya diperlakukan lebih adil disini(Malaysia), daripada dinegerinya sendiri”.

    Lalu pertanyaannya adalah, Kenapa diMalaysia terjadi begitu banyak kasus2 para TKI? mulai dari penyiksaan, sampai kasus hukuman mati. Saya, jujur sebagai mantan TKI yang pernah kerja disana, juga turut bersedih jika ada siksaan dsb…Tapi, anda perlu tau. Itu tidak mencerminkan seluruh TKI diperlakukan kejam. TKI yang disiksa hanyalah gak ada seujung kuku dari jumlah keseluruhan TKI disana. Kejahatan bisa terjadi dimana-mana…Bahkan saya sering lihat di media2 kita yang mengabarkan pembantu disiram air panas, dipukul, sampai dibunuh di media2 kita. Lihat saja tv2 kita pada saat menayangkan berita kriminal.
    So, Hampir semua TKI yang saya temui merasa hepy disana. Maka tak heran banyak yang sudah pulang kampung memutuskan untuk pergi kesana lagi. Bahkan, dengan cara ilegal sekalipun. Meski mereka tau kalau ilegal jika tertangkap hukumannya berat.
    Dalam memberitakan masalah TKI, media kita pun tidak fair. Ini saya maklumi, karena awak media kita memang kurang mengenal mereka.
    Jadi, pemberitaan lebih membenarkan sepihak, yaitu pada kita sendiri tanpa perlu mengetaui pokok permasalahannya. Ibarat karena nila setitik rusak susu sebelanga. Karena kejahatan satu dua orang kita menghakimi seluruh rakyat Malaysia jahat. Oke, saya tanya pada diri dan anda semua, Pernahkah kita diajari “Comparasion/perbandingan” pada pelajaran matematika disekolah. So, berapa banyak orang TKI yang bekerja disana baik legal maupun ilegal? jawabanya adalah jutaan….anda akan mudah menemui orang indonesia disana, semudah anda menemui orang lokal(Malaysia). Dan, bandingkan dengan orang yang disiksa disana…Maka, orang yang mengatakan “Malaysia Kejam” terhadap TKI…saya harap anda buka lagi deh buku pelajaran matematikannya SD.

    ReplyDelete
  18. SAMBUNGAN DARI KOMEN DI ATAS. BUAT TATAPAN KUMPULAN BENDERA UNTUK DIFAHAMI DENGAN AKAL FIKIRAN, BUKAN DENGAN EMOSI ATAU OTAK YANG BER TAHI....

    Lagi, kenapa disana banyak TKI yang kena kasus, mulai dari ilegal, sampai kriminalitas. Jawabanya adalah, kembali pada TKI tersebut. Saya amati disana, banyak orang yang jadi TKI disana terlalu enjoy dan bebas laksana negara sendiri. Mereka melakukan sesuatu adat2 yang biasa dikampung lantas diterapkan disana meski adat2 tersebut tidak sesuai dengan lingkungan penduduk lokal disana. Seperti hura2 dengan minum2an keras, berjoget2 di asrama dengan musik secara keras hingga bising, nongkrong2 dipinggir jalan, mengganggu orang lewat, bahkan sampai tawuran antar sesama TKI… dan tak sedikit perbuatan2 ekstrem lainnya. Mungkin merasa jauh dari pantauan orang2 terdekat atau family jadi mereka bisa seenaknya saja.

    Ini realita, saya menemui sendiri dan melihat dengan mata kepala sendiri. Begitu mudahnya masuk Malaysia, hingga bisa sembarang orang bisa kesana dan bekerja. Saya jadi kurang nyaman dengan realita seperti ini waktu itu. Saya malu, campur dongkol dan marah. Kenapa, para TKI tidak bisa menjaga nama baik negara sendiri di tempat orang???inilah yang membuat saya tidak kerasan tinggal disana. Kemudian, saya coba membanding-bandingkan orang Indonesia disana dengan orang2 Malaysia.
    Kenapa, bentuk fisik rupa yang mirip tapi kesan berbeda. Mereka lebih polite, sementara kebanyakan orang Indonesia/TKI(tidak semua) lebih norak. Seperti ada perbedaan kelas disini…saya pikir cukup panjang jika masalah ini dibahas. Media kita sering memberitakan keburukan orang Malaysia dengan penyiksaan2. Tapi, taukah media kita bagaimana sebagian orang2 Indonesia disana?

    Lagi, kenapa disana banyak TKI yang kena kasus, mulai dari ilegal, sampai kriminalitas. Jawabanya adalah, kembali pada TKI tersebut. Orang Indonesia mencuri atau merampok,menjambret, menodong, memperkosa,melacur, membuat suasana kumuh, sampai membunuh , dsb…seperti pemberitaan hal yang biasa disana. Dan, pada pengalaman saya sendiri, berapa banyak asrama saya kemalingan…Lagi2 dilakukan oleh orang Indonesia, tawur(kalo tdk tawur tidak friend) dan masalah2 sepele lainnya.
    Sebenarnya saya mau tulis komen sedikit, tapi ini dah terlalu panjang. Mungkin saya mau buat tulisan sendiri di kompasiana ini nanti..

    Salam kenal mbak Wening, selamat belajar dan tolong ajak teman2 sesama pelajar ataupun para TKI disana menulis sesuatu yang benar dan adil tentang Malaysia untuk menangkis KEJAHATAN MEDIA2 KITA..kasian rakyat kita sudah mabuk karena provokasi mereka dan diombang-ambingkan oleh tulisan2 BUTA mereka. Karena, pada saat ini dinegara kita, orang bisa menulis apa saja tanpa mau mempertimbangkan sebab dan akibat. Yang terpenting adalah demi perutnya dirinya sendiri. Naudzu billah….

    ReplyDelete
  19. Tipikal Babiputera Malaysianjing, mampu dan sanggup membawa-bawa kalimah Tuhannya hanya untuk memburukan suatu kaum..

    ReplyDelete
  20. Sikap n Tipikal Babiputera Malaysianjing masa kini :

    1. Banyak sogheh
    2. Malas bekerja, tak berusaha
    3. Pengotor
    4. LamPi
    5. Kuat makan rasuah
    6. Jadi barua Penjajah
    7. Buang anak luar nikah
    8. Suka berdamping dengan perempuan
    9. Jadi kuli bangsa lain
    10. ‘Saya pantang dicabar’
    11. Terlalu menumpukan akhirat, sehingga lupakan dunia luar
    12. Kuat tidur
    13. Pengumpul harta untuk kepentingan diri
    14. Orang atasan suka kumpul perempuan (sama ngan point 8)
    15. Percaya kepada kuasa bomoh
    16. Api dalam sekam
    17. Nak cepat kaya
    18. Batu api
    19. Tak setia (lebih kurang point 16)
    20. Terlalu bersuka-ria, kuat berjudi
    21. Sanggup musnahkan negara demi Wang
    22. Sanggup mati demi cinta (bukan demi tuhan)
    23. Suka bersenang-lenang (lebih kurang point 20)
    24. Pencuri harta rakyat (ada kaitan dengan point 13)
    25. Kaki skodeng
    26. Kaki botol
    27. Kuat bergaduh
    28. Si Tanggang a.k.a Malin Kundang
    29. Pengkhianat (lebih kurang point 16)
    30. Dan rasanya ada satu perkara tertinggal diantara gambar 8 dan 21 iaitu kuat berpolitik…


    he he he he..bercerminlah Njing, jangan banyak ngurusin Jawa..huehehehehe

    ReplyDelete
  21. Njing sila visit blog aq, http://man-one.blogspot.com

    kita berbual je kat situ biar ko xpadan muka...kah kah kah

    Ada sahabat ko kat situ, peliharaanku yang setia, Yopsapu..si Hidung Kembang yang dah berkali-kali aq tampar bolak-balik..muehehehe

    ReplyDelete
  22. Waahhh sungguh kasihan Indonajis Nan_One. Belum berilmu lagi untuk berbicara. Sikap 30 yang dinyatakan didalam comment diatas adalah sifat bangsa indonajis. Malah boleh dilihat sifat itu dengan mudah pada warga indonajis di Malaysia. Kalau ilmu belum penuh didada untuk berbicara, pergi main taik degan kumpulan najis Bendera.....

    ReplyDelete
  23. indon oh indon.nak minta dipulangkan balik warga indon kat malaysia ke? silakan...jgn malu2..entah2 org indon kat malaysia yg taknak pulang indon...

    ReplyDelete
  24. Dpersilakan wakil bendera dan saudara Man_One datang Malaysia untuk kutip warga TKI mereka balik semula. Jangan asyik nak main tahi sahaja. Aku rasa memang tak kan dapat sambutan pun dariapada TKI di Malaysia.

    ReplyDelete
  25. Indonesia ni...negara dah la mundur..rakyat pun miskin melarat..emosi pun kuat.
    Pengotor pun jugak..kalau Jakarta dah penuh dengan sampah
    Tak mustahil Malaysia jugak dia penuhkan dengan sampah oleh indon di Malaysia.....
    Dasar Pengotor.

    ReplyDelete
  26. Aku rasa kalo mamat dan cewek2 indon ni balik semula ke negara asal mereka especially ke Pulau Jawa Keparat .....harus negara Malaysia mencapai tahap "sifar jenayah" .....

    ReplyDelete
  27. depa ingat dengan taik tu kita heran.. lagi aku gelak berdekah2 ada la .... bangsa bodoh yang Indontaik dan najis bendera ni marah tak tentu hala, lepas tu tunjukkan kemarahan dengan najis..... otak indon2 dan najis bendera degan najis dah sama taraf.... Then, najis bendera ni ada hati nak jadik pemimpin ???? sepatutnya pada bendera indonajis ni kena tambah satu lagi lambang.. TANGAN YANG SEDANG MERAMAS NAJIS....sapa boleh lukis?? oh satu lagi imej...buluh runcing......hahaha....

    ReplyDelete
  28. Kalau semua Indon balik bagusla..baru la aman negara ku Malaysia....

    ReplyDelete
  29. Bbaca statistik hari tu 60% rakyat indon miskin... Malaysia 7% pun dah banyak dah...

    ReplyDelete
  30. Orang indon ni cakap je ada maruah tapi sebenarnya tak ada pun. Kalau geng2 demo tu sekarang dibayar RM15 + nasi bungkus, kita boleh offer RM15.01 + nasik bungkus pun dia orang sanggup berpaling tadah. Apa lagi indon2 yang dah kerja baik2 kat Malaysia ni. Semangat nasionalisme tak mampu bagi dia orang makan minum pun. Lepas raya nanti tengok la, berbondong2 la rakyat indon menyeberang ke Malaysia baik secara sah atau tidak.

    Aku sarankan pihak berkuasa Malaysia siap sedia lepas raya nanti. Tembak je mana2 indon yang datang tanpa izin. Kita boleh kata yang indon2 tu perisik2 geng bendera yang cuba memasuki Malaysia. Time ambik gambar tu kita letak la mana2 buluh runcing + taik dalam polisterin bersama mayat2 mereka...wakakaka....

    ReplyDelete
  31. Hari tu kan ramai perisik bendera masuk Malaysia. Pastu sebab dah dapat kerja kontrak & hidup dah senang, terus lupa misi asal....kahkahkahkahkah......

    ReplyDelete
  32. Orang Malaysia memang baik hati ... tidak dinafikan... sebab orang Malaysia bangsa bermaruah..

    Tidak macam indon... suka berak lepas tu pegang berak sendiri dan lumurkan dekat pagar... apa la punya orang macam ni .... Binatang pun tak pernah nak kuis2 atau pegang taik sendiri kecuali BABI.....

    ReplyDelete
  33. Malaysian semua....mari sama-sama doa agar indons ni cepat2 balik
    Geram tengok indon2 buat jenayah di Malaysia!!!

    Indon2 sekalian....Datang Ke Malaysia Kamu Tidak Dijemput.. Pergi Dari Malaysia Memang Disuruh!

    ReplyDelete
  34. malaysia itu
    TAI ANjiNG

    ReplyDelete
  35. Pulanglah wahai Indon, bawa sekali dengan taik-taik mu itu...........wahahaha.....
    jangan lagi berak di Malaysia, berak saja di negara mu itu....wahaha.......

    ReplyDelete
  36. ya pulanglah indon2 terutama jawa2 keparat...bendera sedang menyediakan kerja yang lumayan gajinya iaitu ramas2 taik kat indonajis....

    ReplyDelete
  37. Leader bendera ni senang la nak suruh2 orang2 indon balik sebab dia sendiri mungkin ada punca pendapatan sendiri dekat indonajis sana (dibayar oleh ahli politik taik indon)...

    Kalau leader taik bendera ni panggil balik indon2 dari Malaysia dengan pekerjaan utk 2 juta orang indon ni dah tersedia, aku rasa dah lama indon2 di Malaysia balik ke indonajis... ni leader tail bendera suruh balik dengan air liur jerrr... balik sana semua kebulur... hajat nak sweep Malaysia sudahnya dengan bendera.......

    Bodoh tak boleh diajar la indon2 nih..... itupun masih tak sedar2 diri lagi.. kalau dah rakyat sendiri refuse tak nak balik.. maknanya apa tu ??? maknanya negara indonajis tu dah tak ada apa nak diharapkan dahhhh.... yang ada cuma sifat suka bergaduh dan berbunuh sesama sendiri sampai terbawa2 ke Malaysia.....

    ReplyDelete
  38. Bila indo2 naik balik Indotaik ni?....Tak sabar nih...hehehe....

    ReplyDelete
  39. Bendera lap taik tak mahu tanggung tiket kapal terbang untuk indon2 balik indonajis? Cepat2 la balik ke indonajis.....

    ReplyDelete
  40. Indons ni berkokok berderai-derai.. ekor bergelumang tahi....

    ReplyDelete
  41. Walaupun aku Malaysia, tapi aku menyokong 100 % saranan BENDERA NAJIS untuk menyuruh indon2 balik indonajis....Ini berita gembira bagi aku...
    GO BENDERA NAJIS GO BENDERA NAJIS!!!!!! wakakakakakaka....

    ReplyDelete
  42. Pesan kat BENDERA taik jangan main suruh balik pakai mulut aje, suruh mereka sediakan kapal laut dua tiga buah untuk mengangkut
    orang2 Indon balik sana ke INDOSHIT. Sebelum itu himpunkan indon2 ramai2 di Kedubes INDOSHIT, biar orang2 Kedubes INDOSHIT urus kepulangan indon2 ni beserta dengan cost nya. Malaysia hanya urus di imigresen cek point saja.

    ReplyDelete
  43. Elok sangat lah semua indon balik..syukur sangat...

    ReplyDelete
  44. Kalau indon2 nak balik indotaik.......balik laaa dengan kadar segera.
    Kecil tapak tangan, nyiru kami tadahkan.

    Bley laaa indon2 ni merampok, merogol, pecah rumah kat negara sendiri plak.
    Rakyat Malaysia sudah lama bosan dengan puak puak indon yang tak sedar diri ni.

    Agar negara Malaysia menjadi lebey aman selepas deme semuer balik terus ke negara seberang!!!

    ReplyDelete
  45. Puak2 indon sakit hati kesan daripada konfrontasi indonesia-malaysia sejak tahun 1963 lagi..Nak suruh tanah melayu masa tu duduk dibawah pentadbiran indonesia raya..

    indonesia sekarang pun tak terbela dan huru hara...inikan pulak nak wujudkan indonesia raya...pffftttthh..

    ReplyDelete
  46. Last2 indon tak dapat halang pembentukan Malaysia, diorang halang pembentukan West Papua pulak. Sampai sekarang org West Papua masih berdendam dgn kerajaan pusat Indon.

    ReplyDelete
  47. Bukan sahaja SYB dituduh menjadi balachi Malaysia, tarikh lahirnya pun dikatakan sial oleh rakyat sendiri....

    ReplyDelete
  48. Dari apa yang aku faham daripada ucapan SBY, SBY lebih menekankan isu persempadan kedua-dua negara berbanding isu seperti PATI dan permasalahan sosial PATI di Malaysia yang sering mengundang perasaan kurang senang di kalangan orang Malaysia sendiri.
    SBY menyebut tentang 2 juta TKI (barangkali PADI) tapi tak sentuh pula soal PATI.

    Nak kata isu persempadanan tu lagi penting buat SBY kononnya mempertahankan kedaulatan/keselamatan negara,
    namun SBY lupa bahawa kebanjiran PATI di Malaysia juga merupakan pencerobohan kedaulatan/keselamatan negara Malaysia juga.

    Kalau diambil kira kekerapan dan jumlah kes pencerobohan yg dilakukan oleh nelayan Malaysia misalannya (tetapi kebanyakkannya ditarik oleh pegawai2 laut indon ke perairan laut indon dan diminta wang oleh pegawai2 laut indon).
    Tiada tolok bandingnya jumlah PATI yang menceroboh masuk kedalam kedaulatan Malaysia.

    Kalau benar pencerobohan nelayan Malaysia ke dalam perairan indonesia berlaku sekalipun, aku tak nampak impaknya besar dari segi ketergugatan indonesia.

    Harap SBY sedia maklum bahawa pencerobohan PATI indon ke dalam negara Malaysia adalah satu bentuk ketergugatan negara mesia yang dipandang enteng oleh pemerintah indonesia.
    Udah laa masuk negara orang tanpa ijin, buat onar macam kampung sendiri pulak tu.

    (orang mesia boleh sabar lagi tapi ada tahap2nya)

    Soalnya SBY, jangan pandang pada isu yang kononnya internasional tetapi sebenarnya ia cuma isu picisan berbanding kebanjiran PATI yang begitu banyak yang tidak diundang ke Malaysia.

    ReplyDelete
  49. Gini aja pak Beye, kalo ada warga kelas tempe yang bikin ga enak sama bapak, kami rakyat Malaysia akan bikin "SWEEPING WARGA TEMPE-TEMPE" makanya bapak usah kuwatir..aman aja pak... Malaysia bersama bapak.

    ReplyDelete
  50. kesian pulak aku tgk pak sby ni dpt rakyat tolol.

    berak pun merata ada hati nak perang

    ReplyDelete
  51. Aku tak rasa majoriti Indon berminat nak perang..ni semua cakap besar ajer padahal kapal kapal diorang tak maintain pun dan mempunyai masalah kewangan..camner nak perang...lagipun gangguan nelayan di perairan sempadan adalah perkara biasa...kalau diorang nak bising pasal nelayan Malaysia curi ikan, fikirkan laa berapa ramai orang Indon yang pecah masuk ke Malaysia dan bekerja selepas tu hidup senang lenang(termasuk penjenayah)...tu tak masuk lagi gangguan nelayan indon yang jadi lanun di selat melaka....

    ReplyDelete
  52. JAKARTA, KOMPAS.com — Wakil Ketua DPR Priyo BudiSantoso, Kamis (2/9/2010), menilai bahwa pidato Presiden Susilo BambangYudhoyono dapat memberi efek kejut bagi Pemerintah Malaysia. JikaPemerintah Malaysia tidak merespons pidato tersebut, maka Malaysiadinilai sudah keterlaluan.

    "Jika tidak merespons, saya kira keterlaluan Malaysia ini. Pasti memiliki resonansi efek kejut," katanya dalamjumpa pers di DPR, Senayan, Jakarta, Kamis. Menurut Priyo, Malaysiaakan semakin terlihat tinggi hati jika tidak merespons pidato Presiden.
    Malaysiajuga dinilai Priyo menganggap enteng kepala negara Indonesia "Memandangenteng kepala negara kami dan suasana batin rakyat Indonesia," ucapnya.Pidato Presiden terkait konflik Indonesia-Malaysia yang disampaikansemalam dinilai Priyo telah menunjukkan ciri diplomasi Indonesia yangsantun dan terukur.
    Menurutnya, pidato Presiden tersebut sudahcukup komprehensif dengan mimik yang tegas, serius, serta bahasa yanglugas saat dibacakan. Priyo yang juga Ketua Dewan Pengurus Pusat PartaiGolkar menyampaikan bahwa Fraksi Golkar merasa lega ketika Presidenmenyinggung masalah kedaulatan RI secara serius dan tegas dalampidatonya.
    "Dengan bahasa tidak mau kompromi untuk masalah yangmenyangkut kepentingan nasional dan kedaulatan negara," ujarnya. Untukitulah, kata Priyo, Fraksi Golkar mengurungkan niatnya untuk mengajukaninterpelasi setelah mendengar pidato Presiden. Golkar lebih memilihmenunggu realisasi pidato Presiden tersebut.
    "Golkar mengurungkanniatnya untuk menggulirkan hak interpelasi sampai kami melihatrealisasi menteri-menteri terkait pidato Presiden yang disampaikanitu," imbuhnya.

    MALAYSIA KOMEN SALAH, TAK KOMEN PUN SALAH...
    KENAPA LA GOBLOK SANGAT INDON2 NI.....

    ReplyDelete
  53. Bengong lah indon ni..
    respon salah, tak respon pun salah..
    Nak ikut cakap diorg jer
    Ucapan SBY cuma sentuh aspek ekonomi, hubungan degan negara asean..
    PATI yang berlambak2 di Malaysia kenapa SBY tak nak disentuh?

    ReplyDelete
  54. SBY tak kasi ceramah ke dekat rakyat jelata indon pasal taik tu kotor?..hiduplah secara sihat dan bersih..hehehe....

    Ni indon2 yang berdemo tu asyik main taik...macam mana hati nak nak bersih..

    ReplyDelete
  55. JAKARTA, KOMPAS.com — Malaysia termasuk dalam 10 besar investor di Tanah Air. Menteri Koordinator Perekonomian Hatta Rajasa mengungkapkan, negara jiran tersebut berada dalam urutan nomor lima.

    Sejak 2005 hingga 2009, nilai investasi Malaysia sebesar 1,2 miliar dollar AS. Nilai ini jauh lebih besar dari investasi Indonesia di Malaysia yang hanya sebesar 534 juta dollar AS.

    Selain investasi, ada 6.000 pelajar Malaysia yang menuntut ilmu di Indonesia. Sebaliknya, pelajar Indonesia yang berada di sana sebanyak 13.000. "Perekonomian dua belah pihak memang berkembang terus dan ke depan trennya akan meningkat," kata Hatta, Kamis (2/9/2010).

    Hatta mengatakan, pemerintah tidak akan memutuskan hubungan ekonomi dengan Malaysia meski hubungan kedua negara sedang meruncing. "Soal kedaulatan pemerintah menekankan memang tidak ada negosiasi, tapi pemerintah tetap mendahulukan diplomasi," katanya.

    Hubungan kedua negara memanas setelah insiden penangkapan tiga petugas patroli Kementerian Kelautan dan Perikanan (KKP) pada 13 Agustus lalu. Pemerintah Indonesia menyampaikan protes atas penangkapan dan perlakuan buruk terhadap ketiga petugas itu.

    Menanggapi pidato Presiden Susilo Bambang Yudhoyono kemarin malam, Hatta menyatakan sebagai pernyataan sikap yang bijak. "Saya kira pidato itu menggambarkan pidato yang besar," ucapnya.

    Menurut Hatta, ada sejumlah hal yang disampaikan oleh Presiden. Pertama, Indonesia tidak pernah kompromi dalam masalah kedaulatan bangsa. Kedua, Indonesia mau segera menyelesaikan perbatasan yang disengketakan antara Indonesia dan Malaysia. "Untuk itu Presiden mendesak agar Malaysia mempercepat agenda itu," ucap Hatta. (Kontan/Martina Prianti)

    MALAYSIA KU NEGARA YANG BERDAULAT.....

    ReplyDelete
  56. Kalau sebab masalah tiga pegawai2 perairan indon kehabisan bateri GPS nya (lucu ya alasannya, dasar penipu besar), indon2 goblok dah sampai baling2 taik kat kedutaan besar Malaysia, aku takleh imagine kalau org Malaysia buat macam apa yang orang Arab buat kat Indon... dibiarkan orang Indon yang dah tak diguna lagi mereput kat bawah jambatan. Tapi heran nya indon tak pernah berdengki dgn Arab pun. Orangg India dari India racist degan indon2.. indon2 handle setakat merusuh kilang dia jer.. tak ada pulak indon2 sampai nak baling taik dekat kedutaan India.

    So kalau indon2 rasa di pihak yg benar.. kenapa perlu counter tindakan Malaysia dengan tindakan2 bodoh mcm tuh? Itu belum lagi kes rumah jurutera kena tikam dgn batu, bank kena serbu, petronas kena serbu... itu tindakan bagus sangat ke? Kalau orang Malaysia nak buat macam itu pada oramg2 indon di Malaysia, anytime jer penduduk Indon boleh kurang 2 juta sekelip mata. Kitorg nie malas jer nak memanaskan keadaan. Indon2 tu yang tak pandai2 nak berfikir guna akal fikiran & cool down. Memang patut la orang Malaysia cakap orang Indon bodoh... sebeb tindakan2 yg dilakukan untuk counter tindakan Malaysia semuanya tindakan bodoh. Akal tak ada sudah di ganti dengan taik.

    ReplyDelete
  57. Macam mana pulak dengan tindakan marin indon yg menangkap nelayan malaysia dan menuntut wang (dasar prompak)?

    Case baru2 ni... nelayan malaysia ditangkap dan diminta bayaran 200RM, apa cerita ni?

    Indon2 jangan lah sempitkan akal tu...nasionalis nasionalis juga..tapi pakai lah akal juga kan...

    Yang buruk semua malaysia...macam malaysia tak pernah berbakti setitik pun pada indonesia...atau jenis rakyat indonesia memang jenis tidak mengenang budi....

    ReplyDelete
  58. 3 pegawai perairan yang kehabisan bateri GPS ceroboh dah bising...hehehehe.. jutaan indon ceroboh malaysia, bendera buat bodoh jer.. memang goblok indon2 ni...

    ReplyDelete
  59. JAKARTA 1 Sept. - Sekumpulan pelajar yang mendakwa mewakili Gerakan Mahasiswa Hukum Jakarta (Gerakan Mahasiswa Undang-Undang Jakarta) hari ini bertindak mengotorkan bendera Malaysia dengan telur sebelum membakar dan melontarkan Jalur Gemilang yang terbakar sebahagiannnya itu ke dalam kawasan Kedutaan Besar Malaysia di sini hari ini.

    Dalam demonstrasi membantah insiden di perbatasan perairan Malaysia-Indonesia dekat Kepulauan Riau baru-baru ini, mereka turut melontar telur dan ikan masin busuk ke dalam kawasan kedutaan besar itu selain mengotorkan plak nama Kedutaan Besar Malaysia itu dengan tepung gandum dan ikan masin busuk.

    Mereka membawa beberapa sepanduk yang antara lainnya ditulis “diplomasi mati suri”, “ganyang Malaysia”, “bela harga diri bangsa” serta “malingsia serumpun yang durhaka”.

    Demonstrasi selama kira-kira setengah jam mulai pukul 11.05 pagi itu diawasi oleh kira-kira 60 anggota polis Indonesia. - Bernama

    INDON2 ,MEMANG SUKA BENDA2 BUSUK YA....DULU TAHI, KINI TAHI DAN TELUR BUSUK.....MEMNAG SUKA DIGELAR BANGSA PENGOTOR YA INDON?

    ReplyDelete
  60. Gerakan Mahasiswa Hukum Jakarta saje ke yang berdemo...? Berapa rupiah dapat ni?
    Indon kalau tak melibatkan benda-benda busuk boleh tak...?
    Cukuplah dengan geng BENDERA yang main ngan taik, sebaik laa mahasiswa ni bijak sedikit....mahasiswa ni main dengan item yang kurang busuk dari taik, i.e. telur busuk. Kiranya itu adalah tindakan paling ideal dari golongan mahasiswa. But still, benda busuk jugak...hahahaha....

    ReplyDelete
  61. Kenapa di lontar telur dan ikan masin itu pak mahasiswa... ambik aje buat lauk kamu makan... macam la kaya sangat buang2 makanan...bodoh..... mahasiswa konon... mahasial ada la...

    ReplyDelete
  62. Daripada indon2 tu buang telur asin & ikan masin tu, baik la dorang wat lauk
    dah la hidup makan pun terkial2, lepas tu buang2 makanan

    Nanti kalau kena tsunami & kebulur nak makan baru menyesal sebab buang telur asin & ikan masin

    ReplyDelete
  63. Sempena isu yg sedang hangat tarian pendet, Ambalat, Tawanan Jabatan Perikanan Indon, BENDERA, anti-Malaysia, bakar Jalur Gemilang, lempar najis diKulubes Malaysia, ketegangan (erection) hubungan Malaysia-Indonesia. Sebagai rakyat Malaysia dan jiran kepada negara Indonesia ini, aku dengan penuh rasa bertanggungjawab ingin berkongsi bersama perkara pokok yg melanda Indonesia ini, iaitu perkara asas.....Sistem pembuangan Najis yg teratur. Nampak seperti melucukan bagi kita rakyat Malaysia, tetapi percaya atau tidak, sistem pembuangan sisa separa pepejal manusia di Indonesia masih ditahap rendah.

    Tentu kita masih ingat berita tentang Adun Indon merasa terhina takala Adun Sarawak menjemput Adun Indon melawat tandas. Jika dipandang daripada sudut positif, niat ikhlas Adun Sarawak tersebut adalah utk memberi penerangan bagaimana sistem kumbahan sisa pepejal manusia diurus tadbir demi taraf kesihatan yang lebih baik. Objektifnya, agar kerajaan Indonesia dapat pelajari dan mendapat manfaat hasil lawatan sambil belajar itu. Dengan harapan kerajaan Indonesia dapat mengaplikasikan sistem pembuangan kumbahan sisa pepejal manusia dengan lebih sistematik.

    So, kepada indon2 yang berdemo sambil memegang taik, lebih baik fikir kan cara2 untuk pembuangan taik yang lebih teratur daripada berdemo. Semoga cadangan ini akan membolehkan indon2 mengamalkan cara hidup yang lebih sihat....hehehehe....

    ReplyDelete
  64. Fakta menarik untuk dikongsi..

    Contohnya, berdasarkan statistik terkini dikeluarkan Jabatan Siasatan Jenayah, Bukit Aman, ada lima warga negara luar yang begitu banyak melakukan jenayah di sini iaitu Indonesia, Bangladesh, Filipina, Myanmar dan Vietnam yang diakui menjadi warga asing paling ramai berada di negara ini.

    Kes jenayah di kalangan warga Indonesia umpamanya paling membimbangkan iaitu 45 kes bunuh, 48 kes rogol, 23 kes cabul kehormatan, samun berkawan bersenjata api (21 kes), samun berkawan tanpa senjata api (236 kes) dan rusuhan (27 kes).

    SILAKAN KELUAR DARI MALAYSIA INDON2. KALIAN MENYEBABKAN NEGARA KAMI, MALAYSIA YANG TERCINTA DAN BERDAULAT, TIDAK AMAN. PULANG SEGERA KE INDONESIA!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  65. Mungkin juga indon2 perlu membaca apa yang berlaku di Malaysia kebelakangan ini.. jika dibandingkan....rasanya..mana yang lebih tragis? Tapi ngak ada sweeping dari rakyat Malaysia..kerana rakyat Malaysia berfikir menggunakan akal dan berdasarkan fakta....



    KUALA LUMPUR 2 Sept. - Seorang pembantu rumah warga Indonesia yang diburu polis bagi membantu siasatan kes dera bayi berusia 15 bulan di Puchong, berjaya ditahan di hadapan sebuah rumah di Jalan Permata 1, Taman Permata, Ampang, hari ini.

    Polis berjaya menjejaki dan menahan suspek, Rita Rohayati, 25, pada pukul 12.54 tengah hari, selepas menerima maklumat orang ramai yang mengatakan suspek sedang berkeliaran di kawasan itu.

    Ketua Polis Daerah Serdang, Supritendan Abd. Razak Elias berkata, penduduk di kawasan itu yang kebetulan baru saja menonton berita tengah hari di televisyen, mengecam wajah wanita itu lalu memaklumkan kepada polis.

    "Polis akan meneruskan siasatan bagi mengenal pasti motif kejadian itu dan sama ada pembantu rumah tersebut terlibat dalam kematian bayi itu," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia hari ini.

    Pada 27 Ogos lalu, bayi malang itu, Tan Jin Yong dikejarkan ke Pusat Perubatan Colombia Asia di Bandar Putri Puchong setelah tidak sedarkan diri namun gagal diselamatkan dan disahkan meninggal dunia.

    Rita sendiri sempat memaklumkan kepada Meng Kiang mengenai kejadian yang menimpa anak tunggal majikannya itu, sebelum dia menghilangkan diri.

    Ahli patologi Hospital Serdang mengesahkan kematian Jin Yong mempunyai unsur jenayah berdasarkan kesan-kesan lebam pada leher mangsa dipercayai akibat dicekik.

    Turut ditemui adalah kesan keretakan di tulang kaki kanan mangsa yang menunjukkan mangsa mungkin pernah didera sebelum ini.

    Berikutan perkembangan itu, polis yang pada mulanya mengklasifikasikan kes sebagai mati mengejut, menukar kertas siasatan kepada Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.

    ReplyDelete
  66. dan mungkin juga indon2 anda mahu melihat statistik ini..

    http://mazidulakmal.blogspot.com/200...2eff2bf42b40df

    ReplyDelete
  67. Melihat keadaan indonsial yg dari dulu tidak stabil,wajar gomen malaya menghalau warga indonsial dari bumi malaysia...dan jangan buat baik lagi dengan indonsial yang tidak kenang budi ni.....

    ReplyDelete
  68. Barangkali geng bendera taik tak tahu langsung berapa banyak saudara mereka orang indon berada di malaysia sebagai pekerja kontrak, pembantu rumah, pelacur, tukang urut, perompak dan sebagainya... terlalu banyak dan semuanya selesa tinggal di malaysia.. di mana anak2 mereka bebas bersekolah di malaysia, dan mendapat rawatan di hospital di malaysia... tidur dengan nyamannya di bumi malaysia tanpa ada rasa iri hati langsung rakyat malaysia... eloklah mula dari sekarang kita mula membenci orang2 indon yang berada di negara kita malaysia... banyak sangat mereka ini yang sedang senang lenang di bumi dibumi malaysia ini... kalau selama ini kita rakyat malaysia baik sangat dengan mereka dan menganggap saudara serumpun, tapi kini sedarlah apa yang mereka lakukan kepada orang malaysia yang tinggal di indonesia..

    ReplyDelete
  69. Wehehehehehe....Sianyer Babiputera Malaysianjing, cakap tinggi dier seekor lagi kat tandas..huhuhuhu. Yang maju kat Malaysianjing tu China n India Njing, Babiputera Malaysianjing? Kat tandas jer, minum air longkang...huhuhu..sianyer!

    ReplyDelete
  70. Babiputera Malaysianjing memang haibat ar..huhuhu

    SIAPA KATA BABIPUTERA MALAYSIANJING TAK HEBAT....

    1. DENGKI (Memang Hebat)

    2. KHIANAT (Lagi Hebat)

    3. JATUHKAN BANGSA SENDIRI (Ini pon Hebat)

    4. BUAT KERJA KHURAFAT (Memang Hebat)

    5. MAIN JUDI (Hebat Sekali)

    6. MAKAN MAKANAN HARAM (Hebat Sesangat)

    7. MENGUTUK (Hebat terlalu Hebat)

    8. SUPPORT BARANGAN KAPIR HARBI (Hebat tak terhingga)

    9. TAK SUKA BUAT KEBAIKAN (Hebat sungguh)

    10. KUTUK ORANG YG NAK BUAT KEBAIKAN (Hebat Juga)

    11. PERABIH BOREH (Hebat sentiasa)

    12. MEREMPIT (Hebat nomor Wahid)

    13. HISAP DADAH (Hebat Tak terkata)

    14. POLITIK TIPU BANGSA (Hebat tiada siapa boleh tiru)

    15. RASUAH (Hebat yg disukai pengamal)

    Laaaaa.... dah 15 dah kehebatan BABIPUTERA MALAYSIANJING tu... So sapa kata melayu tak hebat?

    wehehehe....

    ReplyDelete
  71. xde Babiputera Malaysianjing yang hebat...huhuhu

    BINCANG : Tiada Babiputera Malaysianjing yang hebat Ciri-ciri hebat Babiputera Malaysianjing - menang sorak kampung tergadai. Sekarang benih yang disemai adalah orang Babiputera Malaysianjing tidak pernah hebat. Sehebat mana pun yang dilakukan untuk orang Babiputera Malaysianjing, Mahotthir tetap tidak hebat. Tiada Babiputera Malaysianjing yang hebat, Pada pendapat saya, jangan kita dipergunakan. Jangan apa yang kita rumuskan hari ini membawa padah kepada anak-anak kita masa hadapan. Kita harus sedar mengapa kita disogok oleh perkara-perkara mistik begini. Pendapat saya: supaya kita lalai dalam ekonomi, supaya kita penuh dengan masalah perpecahan, supaya kita leka dalam keselesaan konon dengan apa yang telah kita capai. Supaya kita tiada keyakinan terhadap pemerintah Babiputera Malaysianjing, Supaya kita kuasa politik orang Babiputera Malaysianjing lemah. Jangan diri dipergunakan. Ramai sudah yang tersengih, ramai sudah yang menangis. Dalam kalangan Asean, hanya Malaysianjing, Brunei dan Thailand sahaja yang bersistem pemerintahan ber Raja. Indonesia, Singapura dan Filipina telah pun ber Presiden. Pada pendapat saya, pembubaran Getman Timur dan pembentukan EU - European Union - adalah sebahgian matlamat dalam Orde Baru Dunia

    Itulah beberapa masalah yang dihadapi BABIPUTRA2 Malaysianjing saat ini.. semoga menjadi acuan bagi BABIPUTRA2 Malaysianjing untuk berusaha meningkatkan taraf mimpinya k jenjang yang lebih tinggi..jangan dok kat bilik termenung jer..kah..kah..kah..ups! ha ha ha ha.

    ReplyDelete
  72. Wajah sebenar Babiputera Malaysianjing

    ----->>> http://man-one.blogspot.com/ <<<-----

    ReplyDelete
  73. Saya suka baca write up mamat indonesian ni... jarang dapat macam ni

    Gan, kalo gan bilang melempar tokai ke kedutaan negara tetanggga itu gak salah , rasanya kita di dunia berbeza. Pada saya amat jorok. Pada gan gak apa- apa -terserah.

    Imej Indonesia yang mungkin terporok akibat insiden ini di mata dunia adalah disebabkan oleh orang orang yang gak berfikir sebelum bertindak atau ngomong. Gak menghormati kedaulatan kedutaan negara asing juga adalah gak sesuai undang-undang antarabangsa.
    Pasti agan tahu kan yang keselamatan embassy , kedutaan atau misi perdamaian adalah di gurantee keselamatannya oleh undang undang antarabangsa. Udahlah jangan lempar tokai . Media di Australia, China, Jepang , Amerika juga pemberitaannya tentang insiden ini gak enak.

    Walaupun pemerintah indonesia gak bilang ke Bendera - gi sono lempar tokai , tapi kerna insiden itu berlaku di siang hari , di hadapan semua- bukan dimalam hari perairan yang dipertikaikan- maka pemerintah Indonesia bertanggungjawap atas perilaku warganya.

    Tentang GPS itu sekadar canda sinis. Faktanya agak terang kalo agan fikirkan. Nelayan kami mengotot mengatakan mereka masih di perairan malaysia kerna GPS mereka menyatakan msih dalam perairan Malaysia. Petugas KKP indonesia bilang mereka di perairan Indonesia tapi GPS mereka mati/ dimatiin. gak ada bukti sama sekali , sekadar ngarep pungli. Bila polis mariner Malaysia tiba , 7 orang petugas KKP kabur meninggalkan 3 orang petugas KKP yang ditangkap.
    Kalo itu perairan Indonesia kenapa kabur? Ricek pemberitaannnya gan.

    Kerna itu menurut komisi DPR Indonesia , yang menghantar laporan ke SBY, petugas KKP nya di syaki melakukan perbuatan gak sepatutnya di perbatasan. Kerna itu juga mereka diinvestigasi oleh pihak malaysia , kerna dalam jurisdiksi perairan Malaysia. Cuba nyimak berita tentang saran komisi DPR dan pidato SBY.

    Anyway soal nelayan kedua dua negara saling masuk keperairan masing masing sering terjadi . Sila lihat isi pedato SBY. Nelayan Malaysia ada di penjara indonesia, dan agan pasti tahu kasus nelayan indonesia di penjara malaysia. Sebab itu perundingan menetapkan perbatasan itu amat penting. Selepas disepakati bordernya dimana, maka siapa aja yang lewat perbatsan harus dihukum. Kalo nelayan indonesia ato malaysia lewat perbatsan dan maling , maka wajar ditangkap terus.

    Kalo alasannya gak ada GPS , gi sono minta GPS dari petugas KKP. Kayaknya sang petugas gak guna juga

    Udahlah gan , maling itu tuduhannya bisa dari kedua pihak. People are just people , some good some bad. Gak ada negara yang rakyatnya baik terus dan gak ada negara yang rakyatnya maling terus.

    Long live the Indonesian Republic
    Long live the Malaysian Nation

    ReplyDelete
  74. Mengapa indonajis Man_One? Sudah panas ta pakkkk.....semua 15 sifat yang indonajis listkan adalah sifat2 rakyat indonajis. Ngak percaya....lihat la sifat2 pemimpin indonajis, sifat2 rakyat indonajis, kerana 15 sifat2 itula sesebuah negara itu mundur tidak maju2...contoh yang paling nyata...negara indonajis yang mempunyai rakyat indotaik....wakakaka

    ReplyDelete
  75. Man_one yang berketurunan indotaik di pulau indonajis, jika tidak mempunyai fakta untuk memberi comment, sila bermain2, meramas2 taik anda sendiri dan lumurkan di badan anda sendiri....dasar berotak taik....

    ReplyDelete
  76. Orang Malaysia berilmu, berpendidikan, insya allah tak akan melatah dalam melayan kerenah indon yang goblok....

    Orang Indon berlagak hebat (contohnya indonajis Man_one....wakakaka), tapi rakyat duduk bawah jambatan, jadi pengemis, makan tak cukup...

    Kalau tengok sinetron2 indon, begitula la perangai dan tingkah laku sebenar orang2 indon... suka memfitnah, membunuh, menculik, merogol, merompak...etc. Malah, perangai dan tingkah laku jahat indon2 dibuktikan dengan jelas oleh jenayah2 yang dilakukan PATI and TKI indon di Malaysia...

    ReplyDelete
  77. usih, saat yg di nanti2 dan di idam2 kan oleh warga malaysia.... go BENDERA go BENDERA !!!! ajak rakan2 kalian pulang ke pulau Jawa keparat.......

    ReplyDelete
  78. Indon2...

    Perempuan Indonajis = Krisdayanti

    Lelaki Indonajis = Peterporn

    ReplyDelete
  79. Ada satu channel t.v di indon,kerja nya asyik ulang2 cerita pasal krisis Malaysia dengan indon nih.

    Antara headline channel ni "KEDAULATAN NEGARA YANG DICABUL"- Di ulang2 lah setiap 10 mnit sehari semalam. Channel ni asyik expose isu-isu panas seperti baru2 ni beratus-ratus rakyat indon yg menunggu hukuman mati di malaysia dan sebagainya. Channel ni memanggil ahli2 panel dari parti pembangkang,NGO dan lain2 khusus untuk bincang isu ni setiap malam,setiap hari tanpa jemu. Ada panel yang suruh putuskan hubungan dengan Malaysia, ada panel yang suruh Malaysia minta maaf, ada panel yang suruh govn Indon campur tangan supaya dapat memeberi tekanan kepada govn Malaysia supaya melepaskan indon2 yang dihukum mati dan yang tak kurang juga suruh berperang dengan malaysia sampai ke titis darah yg terakhir. Setiap 10 minit ini juga akan disiarkan selingan video2 panas yang memperlihatkan kapal2 perang indon dan jet fighter melakukan latihan.

    Bayangkan kalau dah setiap 10minit kena cucuk, ditipu dengan berita beray sebelah, diprovokasi dan di batu api. Jadi, yang tak marah pun boleh jadi marah...yang tak percaya pun boleh jadi percaya..Inilah yg sebenarnya yg berlaku di indon.

    Jadi,disinilah yangg membezakan antara orang berilmu dengan yang kurang atau langsung tak ada ilmu atau akal fikiran.

    Yang kurang ilmu mudah diprovokasi,mudah percaya dan langsung bertindak melulu tanpa memikirkan akibat dan kesan dari tindakan mereka. Yang berilmu,menerima informasi,mentafsir dan memikirkan dengan waras apa yang sepatutnya dan yang tidak sepatutnya dilakukan sebagai reaksi atas isu ini.

    Aku salute rakyat Malaysia dalam hal ini,diam tidak bermakna rakyat Malaysia penakut dan pengecut. Rakyat Malaysia berdiam sebab rakyat Malaysia adalah orang yang berilmu,waras dan matang dalam menilai isu. Orang2 Malaysia adalah golongan yang tidak mudah dibodohkan oleh pihak 'ketiga' yang tidak jemu mengadu domba supaya tercetusnya sengketa antara indon dan Malaysia. SALUTE RAKYAT MALAYSIA.......

    ReplyDelete
  80. Gelak aku baca statistik kelengkapan askar indon dekat salah satu media akhbar yaik di indon.....pastu masuk bakul angkat sendiri....setakat light tank (amx-13...dah obsolate la)

    Tak payah nak bangga la indon.....
    At least Malaysia adea MBT gen 3.5.......
    Sukhoi indon ngak punya rudal pak (dah la ade 4 bijik aje, lagi 3 bijik belum sampai lagi )...hahaha, K
    apal selam type 209 (dah obsolate la,hahaha), meriam kaliber 155 pun indon tidak ada....WTF????? ahahahaha..... MLRS ade 7 je??????? ahahahahahaha.....kapal perang indon jangan harap la ...... cuma harap kan sigma 4 bijik je.... itu pun SAM nte SHORAD je........chitt....... dipesan media2 najis indon, study la dulu kekuatan senjata malaysia sebelum nak tulis berita...hmmmm ada hati indon nak serang Malaysia konon......


    hahahahaha....masuk bakul angkat sendiri boleh la indon ni....

    ReplyDelete
  81. IndonSIAL sembang banyak lebih. IndonSIAL punya peralatan perang dah berapa tahun tak update. Maintenance peralatan perang tidak di buat kerana tak ada rupiahnya....

    Nak makan pun kena jadi TKI jadi kuli dekat bumi MALAYSIA yang menjadi idaman setiap rakyat indonSIAL.. tinggal kat MALAYSIA ni mewah kata mereka.. sesekali balik indon jadi billionare rupiah

    Kat indon sana bila ada bencana, pemerintah pun tak mampu nak kasi bantuan.. selalu kena mintak sedekah kat negara luar.. itu pun berangan nak serang Malaysia

    ReplyDelete
  82. Indon kuat?????? Kuat menipu ada la...hahahahaha

    ReplyDelete
  83. Aset udara TNI-AU yang mampu terbang
    amat sedikit, dan persenjataannya
    banyak yang dah lemau serta masuk angin..wakaka

    Mungkin dakwaan siap tempur oleh media2 taik indon hanyalah sekadar kata2 semangat untuk budak2 tadika di indon sana sahaja.

    ReplyDelete
  84. US tak jual weapon kat indon dah..kes2 aceh dulu.. TNI bunuh rakyat aceh.....Celaka jawa keparat....

    ReplyDelete
  85. hahahahahahahaha.... lawak betul la media indon ni.... propaganda macam budak sekolah tadika jer... tak macam propaganda Goebbels..

    ReplyDelete
  86. Berita peralatan pernag oleh media indon tu cuma nak menghiburkan warga indon saje...
    Wal halnya shukoi indon ompong (rongak) gitu...

    ReplyDelete
  87. Zaman sekarang zaman moden..dah banyak media ada...internet, youtube...tapi tak digunakan..

    ynag Indon2 selalu guna ceramah2 bodoh yang buang masa.... ala ala pra merdeka...

    Sama la dengan mentaliti Indon zaman pra merdeka ...buluh runcing sume...Indon =PR mentaliti pra merdeka

    ReplyDelete
  88. Indon ni....kapal selam pun teknologi 60an..Buat pergi memancing boleh la. Jangan bermimpi la nak berperang dengan Malaysia.....

    ReplyDelete
  89. ..iya pak, indong siap tempur, juga siap lari dari medan tempur pakai teksi pak....


    http://www.youtube.com/watch?v=_yKsiaGmdEM&feature=player_embedded

    ReplyDelete
  90. Channel indotaik MetroTV..tiap2 hari provok suruh perang dengan Malaysia..I dekat jakarta tak smpai 1 week dah nak termuntah tengok provokasi2 yang sama oleh channel MetroTV..inikan pulak indon yang hari2 tengok channel ni...media taik ni dah tak ada idea lain coz di Malaysia tak ada bakar2 bendera or demo2 ganas macam di indon ni, so channel taik MetroTV ni tak ada sebab nak burukkan Malaysia..thats y channel taik MetroTV ni terpaksa buat forum sesama sendiri bincang2 sesama sendiri sambil2 kutuk Malaysia untuk menaikan rating.....Dah la perbincangan berat sebelah coz tak ada wakil dari Malaysia...balik2 tayang video kutuk2 Malaysia....goblok betul. Videoclip yang sama diulang2 skripnya: tarian pendet (tarian hindu), lagu rasa syg, pulau sipadan, lagu negaraku @ terang bulan, tarian asal-usul barongan, tarian lilin, nelayan Malaysia, dera amah, etc. zzzzzzzzzzzzzzzzz....tidur lebih baik daripada menonton Channel taik indon.

    Patut la minda dan pemikiran orang media tidak berkembang kerana berita daripada media taik indon tidak berkembang dan berita nya tidak menguji minda langsung.....

    ReplyDelete
  91. Sebenarnya isu perang dengan Malaysia ni saja dibesar2kan oleh media sana untuk tutup kekurangan/kepincangan masalah domestik indon sendiri..nak tutup demo tunjuk perasaan rakyat2 indon yang mintak advance gaji especially bila nka raya ni diorg merusuh tau), rakyat indon berebut beras dan makanan di kampung2..

    So, utk cover masalah2 domestik ni, pemimpin indon cuba alihkan perhatian rakyat indon kepada masalah luar negara pulak disamping cuba menjatuhkan SBY..especially dengan Malaysia.....

    Masalah2 ni remeh-temeh macam bebudak...tuduh Malaysia curi budaya la, curi pulau la, curi lagu la, curi nama makanan la walaupun telah dibuktikan dengan fakta dan bukti yang kukuh bahawa Malaysia tidak bersalah.. Pembuktiaan serta fakta2 tersebut tidak di beritakan olen media2 indon....

    Indon2 ynag datang secara haram menyeberang Malaysia taip2 hari dan jenayah berat yang dilakukan oleh indon2 di Malaysia juga tidak dihiglight oleh media2 indon......

    ReplyDelete
  92. Hampeh...pesawat perang indon...pesawat tua!!!! paling baru f16..kalu stakat f-5..kita dah lama tak pakai!letak kat muzium je..pesawat tua bangka nak buat hapeee...?indon ni sewel betul laaa..

    ReplyDelete
  93. jawa keparat, sebelum tempur baik selesaikan dulu masalah pembuangan najis korang dulu

    ReplyDelete
  94. Menuriti kata TKI2 yang nak balik indon untuk beraya, mereka akan datang balik ke Malaysia untuk mencari cari rejeki..

    So, TKI2 ini berpesan pad ageng2 BENDERA, kalo nak amuk/baling taik, sila buat pd pemimpin2 indon yang corrupt tu..

    Ini pesanan TKI2 pada geng pendemo2 di indon.. sila ambil perhatian.......

    ReplyDelete
  95. Kah kah kah...Babiputera-Babiputera Malaysianjing dah mulai cakap besar..padahal pemikirannya low class, Bilik Termenung Class....Korang Emosi Njing?....huhuhu

    Ke-15 tu Babiputera Malaysianjing sendiri yg buat..itu fakta....wehehehe.

    Tipikal Babiputera2 Malaysianjing, saat kalah dah xder bahan cakap, merempat jer, huhuhu..balik sana kat bilik termenung, belajar yang rajin..jangan jd seekor Babiputera Malaysianjing dungu lainnya..muehehehehe.

    Babiputera-Babiputera Terbaik Malaysianjing..Korang dah Liwat ker? kah kah kah

    ReplyDelete
  96. Maner ader Babiputera Malaysianjing yg bes, sumer Mat Rempit n Bilik Termenung Class..sianyer!

    Tipikal Babiputera Malaysianjing, saat kalah hujjah, balik2nya k soalan TKI...ko k maner jer Njing? hingga TKI mendominasi Babiputera2 Malaysianjing, masih bermimpi kat Bilik Termenung ker? huhuhu...

    Babiputera Malaysianjing...Cam Hampeh Jer.

    la la la la la la la

    ReplyDelete
  97. Hebatnya TKI, membuat Babiputera Malaysianjing menjadi makhluk penghuni Bilik Termenung dan pemimpi..huhuhu

    Tipikal Babiputera Malaysianjing...........

    Kah kah kah kah kah kah kah kah

    ReplyDelete
  98. Sedapnyer memperkekehkan kedunguan Babiputera-Babiputera Malaysianjing...keh keh keh.

    Jom...daripada korang padan muka kat sini, visit jer http://man-one.blogspot.com, ader Seri Paduka Yang DiperGuan Agong Eng Duli Yang Mulya dan Namewee kat situ..bes lorh! kah kah kah kah

    ReplyDelete
  99. KAH KAH KAH MAN ONE @ MAN HOLE BARUA JAWA MEMPROMOSIKAN BLOG DIA YG TAK LAKU KAT SINI! CUKUP LA AKU SORANG YG LAYAN BLOG KAMU TU! ITU PUN KAMU TAK TERLAYAN. ASYIK2 PERKATAAN YG DI UCAP HANYA ANJING!

    UNTUK PENGETAHUAN KAMU SEMUA,MAN HOLE NI DUDUK KAT MALAYSIA,KATANYA KERJA KERAJAAN SEBAB KERAJAAN BAYAR UNTUK OTAK 20 SEN DIA. BANGGA DIA TUH! TAPI DALAM BANGGA KUTUK KERAJAAN MALAYSIA,IBARAT MELUDAH KE LANGIT JAWA SEKOR NIH!

    APA KATA KITA CARI MAMAT SEKOR NIH,KALO DAPAT KITA KENDURI RAMAI2. TAPI DAH RESAM JAWA - PENAKUT! TAK BERANI LETAK GAMBAR SENDIRI! GAMBAR BABI MUNGKIN SEBAB DIA KETURUNAN BABI!

    KEPADA YG BIJAKSANA SILA CHEK IP DIA, DAH DAPAT BOLEH KENDURI RAMAI2!

    ReplyDelete
  100. http://man-one.blogspot.com
    Semua rakyat malaysia digesa,membuat laporan kepada suruhanjaya komunikasi multimedia (SKMM),supaya menyekat blog tersebut.

    ReplyDelete
  101. Bwakakakakak....Yopasu Peliaharaanku yang setia, yg ga' jera2 kena tampar bolak-balik..huhuhu, kapan aq tak terlayan dg Babiputera-Babiputera Malaysianjing yang Low Class, Bilik Termenung Class...mcm ko, xlah, di semua forum Malaysianjing yg katanya ramai Ahli Dewan, dorang sumer aq tampar bolak-balik, aq permalukan dorang ngan sehina-hinanya, ko Yopasu, ko cuma setumpuk kotoran yg dilempar k kedubes Malaysianjing..., ko begitu memalukan, saat ko kalah hujjah dg fakta yg aq berikan, ko mulai memfitnah, Tipikal Babiputera-Babiputera Malaysianjing di semua forum..huhuhu. Tuh liat d bilik berbual Blog aq, ada seekor Babiputera Malaysianjing dungu yang memaksakan kedunguannya, menyamar jd aq, huhuhu, benar2 tipikal Babiputera2 Malaysianjing dungu, Bilik Termenung Class mcm korang, yg telah mempermalukan korang yg (rahsia lorh) Anak Haram, Ingat, 257.000 ekor Babiputera Malaysianjing telah lahir..itu hitungan tahun 2010, tahun 2000 k bawah belum dihitung...dan korang termasuk hitungan...kah kah kah kahMana Babiputera-Babiputera Terbaik Malaysianjing kat sini? huhuhu, korang cakap hebat, meludah k langit, tp korang masih kat bilik termenung.. mcm mana plak Datin Seri Najib Rojak Anjing Gay Keparat itu blh memimpin Babiputera2 Malaysianjing yg teruk sangat tahap kedunguannya, aper kerana dier termasuk Babiputera Malaysianjing keparat yg juga bodoh tahap pelik? kah kah kah...sianyer Babiputera-Babiputera Malaysianjing, selalu bermimpi, berkhayal setinggi langit, tidur lagi..huhuhu. teruslah tidur Babiputera-Babiputera Malaysianjing, meludah lah terus ke muka sendiri..biarlah TKI, CHINA n INDIA yang bekerja memajukan Malaysianjing, korang bermimpilah terus, biarlah emak2 korang tetap menjadi penjual nasi lemak dipinggiran Chow Kitt..huhuhu

    Tapi dari pada ko meludahi muka sendiri, mcm mn klo aq bantu ludahi? setuju?

    Sini Njing muka ko, dekati sikit....nah..dah pas Njing...siap ya Njing....

    Frrweeeeeeeeekkkhh...Frrweeeeeeeekkkhh...Frrweeeeeeeeeeeeekkkhh...Huuuuuuffft....Chuiiiiiichh!

    Kah kah kah kah

    ReplyDelete
  102. Ho ho ho..blog aq bukannya x laku, cm ramai yang khawatir jer ngan ISA (Incest Sex Act), komunitas Gay dan Incest terbesar kat Malaysianjing..huhuhu...sianyer..Babiputera Malaysianjing gitu lorh...kah kah kah

    ReplyDelete
  103. Anonymous said...
    Indon2...

    Perempuan Indonajis = Krisdayanti

    Lelaki Indonajis = Peterporn

    September 6, 2010 5:27 AM


    Huehehehe....Mereka manusia biasa

    Anonymous said...
    Indon2...

    Perempuan Malaysianjing = Rosmah Lucah Manjoor

    Lelaki Malaysianjing = Datin Seri Najib bt Rojak Pukimak

    ReplyDelete
  104. La la la la la la la la la la la la la

    La la la la la la la la la la la la la

    La la la la la la la la la la la la la

    La la la la la la la la la la la la la

    La la la la la la la la la la la la la

    La la la la la la la la la la la la la

    La la la la la la la la la la la la la

    Hmmm..Sedapnyer memperkekehkan Babiputera-Babiputera Malaysianjing...huhuhuhu

    ReplyDelete
  105. Maner Yang Dipertuan Agong Seri Paduka Duli yang Maha Mulya Mizan Pondan Pukimak?


    Yang Dipertuan Agong Seri Paduka Duli yang Maha Mulya Queen Elizabeth?

    Hu hu hu hu

    ReplyDelete
  106. Wah..ada anjingdon yang stress kat sini

    Nak promosi blog yang tak laku dia tu kat sini plak, hahahahahaha,

    Weh, kitorang orang Malaysia kurang berminat dengan tulisan anjingdon, kerana tulisan binatang anjingdon cuma berbau najis

    oh iya anjingdon, bila mau perang pak?

    kitorang dah tunggu lama nih

    kok cuma taunya gong-gong-gong..hahahaha

    ReplyDelete
  107. Biasa anjing indon Man_One tu. Tengah panas ya pakkkkkkkkkk....ongkos nya ngak masuk ya pakkkkkkkk. Pergi la berdemo + main2 taik, geng2 bendera akan beri ongkosnya....hahaha...

    Anjing indonajis Man_One taik ni mana ada fakta nak berbicara atau memberi comment....kalau tak ada fakta untuk memberi comment atau sekadar memberi list perangai2 bodoh indonajis, atau sekadar nak promote blog taik nya pakkkkk, berbicara, lebih bapak pergi main ramas2 taik ya pakkkkkkkkkkkkkkk......

    ReplyDelete
  108. LIHAT LA BERIA DI BAWAH, INILAH INDOTAIK, BERLAINAN AGAMA TAPI MASIH BISA BERKAHWIN....YA NAK MACAM MANA YA KALAU YANG BERKAHWIN ITU DI ANTARA INDOANJING DAN INDOBABI.....YA ANJING TELAH MENGHAMILKAN BABI....MAKA DAPAT LA ANAK SERUPA PERANGAI ANJING + BABI....SATU ANAK SUKA MENYALAK SEPERTI ANJING DAN SATU LAGI ANAK SUKA MAKAN + MAIN DENGAN TAHI MACAM BABI....

    JAKARTA: Walaupun menganut fahaman agama berbeza, Sheila Marcia Joseph bercadang berkunjung ke rumah bapa kepada anak yang dilahirkannya Februari lalu, Anji, untuk menyertai vokalis Drive meraikan Aidilfitri beberapa hari lagi.
    Malah, menurut Sheila, sebelum ini dia menerima undangan ibu bapa Anji untuk berbuka puasa bersama-sama di rumah mereka.
    Ketika ini, Anji memang menetap bersama orang tuanya.

    “Nanti saya akan mencari waktu untuk kami ke rumah Anji untuk meraikan lebaran.
    “Tambahan pula ibu Anji lama tidak bertemu cucunya,” katanya, semalam.
    Aktres dan model berusia 20 tahun itu ditahan polis pada Ogos 2008 kerana mengambil dadah dan hanya dibebaskan pada Mac tahun lalu.

    Nama Sheila sekali lagi menjadi bualan apabila dia melahirkan anak luar nikah, Leticia Charlotte Agraciana Joseph, pada 24 Februari dan enggan mendedahkan siapa bapa kandung bayinya.

    Bagaimanapun, Anji kemudian tampil mengaku dia bertanggungjawab menghamilkan Sheila pada April lalu.
    Sheila juga enggan berkahwin dengan Anji, sebaliknya bertegas mahu membesarkan Leticia tanpa suami.

    Menurut Sheila, sehingga kini hubungannya dengan Anji serta keluarganya kekal mesra Katanya, perbezaan agama tidak menghalang mereka saling berhubung.

    “Sebagai orang lebih muda, apa salahnya saya menziarahi mereka yang lebih berusia,” katanya.
    Di kesempatan yang ada, Sheila berkata, dia dan Leticia sering keluar dan menghabiskan masa lapang bersama dengan Anji.
    “Saya dan Anji berjanji menjadi ibu bapa yang baik, serta menunjukkan teladan positif kepada Leticia,” katanya. - Agensi

    ReplyDelete
  109. Berkahwin berlainan agama di Indon antara muslim dan non-muslim amat membimbangkan sebagai negara yang mempunyai umat Islam terbesar didunnia. In menyebabkan kelahiran anak2 luar nikah yang seolah-olah duterima oleh masyarakat di In

    In menunjukkan betapa hancura hancurnya sistem moral di Indonesia sebagai negara yang mempunyai rakyat terbesar beragama Islam dan ini amat memalukan Islam secara keseluruhannya...

    Dan ramai juga pendatang2 Indon yang datang ke Malaysia, membawa masalah social mereka ke Malaysia, terlibat dengan gejala buang anak, pelacuran dah sebagainya..

    Agama Islam letak nombor berapa entah, dan tak malu2 mengaku berkahwin berlainan agama......

    ReplyDelete
  110. Aiikkk? Bila Indon nak serang Malaysia ni? Media2 Indon siap list jet2 yang konon2 nya power, padahal banyak jet2 indon yang dah tua dan tak boleh terbang...MBT pun indon tak ada....
    Yang ada cuma buluh runcing, itu pun masih belum habis diasah jam lagi oleh geng2 taik bendera

    Indon2 ni kecoh dan cakap besar jer lebih...hahahahah

    ReplyDelete
  111. Aku rasa kalau tak ada timbul isu gaduh indon-malaysia ni, orang Malaysia tidak la galak sangat nak mengata duit rupiah,tandas indon,indon jahat,indon tak guna,indon bangsat..even all of that are true....

    Mostly orang Malaysia ni just nak balas balik berita tidak benar mengenai Malaysia (kebanyakkan disebarkan oleh Indon2 yang tidak pernah pun menjejakkan kaki di Malaysia and mengetahui keadaan sebenar di malaysia) dan balas sifat2 kurang ajar dan kurang akal yang ditunjukkan oleh indon2.....Thats all.

    ReplyDelete
  112. Geng BENDERA NAJIS ni eksyen dan cakap besar je lebih..

    Kalau la geng BENDERA NAJIS sendiri diberi peluang pekerjaan konrak di Malaysia, sure berebut2 dan bertumbuk2 masa daftar nama untuk bekerja di Malaysia..

    ReplyDelete
  113. Geng bendera bodoh ni mana ada kerja. Kerja mereka buat demo je. Sekali demo dapat sebungkus bakso jawa keparat. Tiba2 nak suruh 2 juta warga indon pulang. Bodoh lu..........

    ReplyDelete
  114. Cuba baca dibawah ni yang ditulis oleh seorang indon. Saya copy and paste from web indon.....Sila fahami ya indon2....


    Ekonomi Malaysia bergantung pada tenaga kerja indonesia. Benar.
    Ekonomi Indonesia tergantung pada Malaysia . Benar juga.

    Soalnya jangan fikir tentang ekonomi pembantu atau babu. Think keseluruhannya. Investment malaysia di Indonesia. Tenaga kerja professional Indonesia di malaysia. Agan agan tahu tak yag PT Garuda Food itu gede di malaysia? Ato petronas ada engineer Indonesia hingga siap buat kelab IndoKL. Malah di kantor saya sendiri ada 5 warga indonesia- 3 programmer , 2 project manager. (dari ITB semuanya hehehe). Ada usahasama ama company Indonesia buat International Project di Malaysia dan Arab.

    Malaysia mengincer sumber alam indonesia? Gak juga . Cuma Petronas memang lebih effisyen dari Pertamina. Petronas cari minyak dan gas di 31 negara bukan hanya di Indonesia. Kapan kedengaran yang Malaysia ketandusan sumber daya alam? Indonesia mengimport petroleum - membeli dari Timur Tengah. Malaysia masih terus mengexport. Gak perlu ambalat sebenarnya cuma ya kalo menurut kita ya , ada bahagiannya dalam perairan malaysia. sebagaimana Indonesia gak akan memberi seinci tanahairnya kepada negara lain -Indonesia harga mati, Malaysia juga pastilah begitu juga. Malaysia menangkap ikan di perairan indonesia? Mungkin berlaku , gak tahu ya. Nelayan juga mungkin nakal tapi enggaklah atas arahan pemerintah - gi sono tangkap ikan di Indonesia hehe . Namun ya bot malaysia ada GPS .Gak dimatiin kok hehehe. Gak tahu ya.

    Saya sendiri ada darah minang dan jawa. Teman saya warga malaysia leluhurnya Bugis. Roomate di Universiti, keturunan Jawa. Sehabis saya cek dan ricek , kalo main angklung ato kuda kepang biasa aja kok di malaysia. Kalo menari waltz dan foxtrot tu yah agak janggal.

    kesalahan discovery chanel tentang tarian pendet = udah diberi penjelasan tapi mungkin ada agan agan yang gak puas hati. Disini terus terang kata akhirnya = gak tahu tu. Terserah ya mau bilang apa lagi.

    Indonesia kuat bagus untuk asean. Kalo Indonesia terus maju dan makmur , ekonomi kita yang saling bergantung akan terus maju. Tapi harapnya Indonesia kuat gak akan jadi preman dan tetap bersantun. Kenapa ya mahu kembali ke zaman Sukarno dengan polisi ganyang tetangga ? Bukannya di zaman itu rakyat gak cukup makan menyebabkan krisis di madium dan PKI? Lebih baik ke zaman mahathir dan suharto bila ekonomi kedua -dua negara booming dan rakyat sejahtera. BENDERA gak akan ditoleransi di zaman suharto pastinya.

    Media malaysia mungkin gak sebebas indonesia , tapi wajar kali untuk membentuk rakyat lebih berdisiplin. Soalnya mayasrakat nusantara ini gak boleh terlalu bebas, darah kita panas - perlu displin juga. Lihat aja di Brunei, Singapore. Sama aja dengan media Malaysia. We grow through discipline.

    Maka majulah Indonesia. Tanpa menjadikan sesiapapun kambing hitam. Tanpa berasa minder ato sirik akan kemakmuran negara lain. Singkirkan koruptor. Terus maju dan ambillah tempat kalian kembali sebagai kuasa di Asia.

    lagi satu.. kutuk media as one of the provokator dlm kasus ini:

    malaysia memang butu* kita, tapi jangan munafik seakan-akan kita enggak butu* malaysia... ladang sawit di riau, kalimantan itu investornya orang malaysia. TKI kita yang kerja disana, mau yang ilegal ataupun legal, mereka mendatangkan devisa lebih dari 3 trilyun pertahun.
    kalau seandainya dari hub bilateral hanya malaysia yang untung, pasti dari dulu kita enggak berdiplomasi dengan malaysia.


    tentang wayang bali, batik riau, batik iban (bukan hanya dimalaysia, dikalbar juga adaa), itu semua bukannya hasil dari asimilasi??
    agan menuduh 3 provinsi yang terkait sebagai "pencuri" SEANDAINYA mereka bukan bagian dari NKRI??
    dulu sriwijaya kekuasaannya mencakup semenanjung malaysia, kalo emang orang jawa, sunda pernah ada yang merantau wajar budaya itu ada dimalaysia...

    senjata yang kita punya cukup untuk melindungi rumah kita.. tapi enggak perlu kita ngebunuh serigala-serigala sampai ke kandang2nya

    ReplyDelete
  115. Sambungan dari comment diatas yang saya copy dan paste dari web indon...Sila fahami ya indon2.....


    lagi..

    yups gan, seharusnya kita bisa melaporkan ke KPI mengenai berita2 berita yang provokatif, metro tv dan tv one ada lah yang paling menghasut. cobalah diperhatikan, berita2 di metro tv selalu menghasut, bukan cuma berita malaysia tapi juga berita skandal2 besar lainnya baik pemerintah ataupun dpr, dulu juga yang tari pendet kencang banget hasutannya yang mengatakan bahwa "lagi-lagi budaya kita di klaim" padahal jelas aja yang salah discovery channel dan itu diberitakan dalam porsi kecil. tv one apa lagi, yang baru2 ini aja dia buat berita ttg simulasi perang (wooy indonesia udah berpuluh2 tahun berusaha menjaga perdamaian kawasan ni malah menghasut ngajak perang, gak punya otak!).

    nb:di kompas minggu diceritakan bahwa dulu pernah singapura menghukum mati 3 petugas KKO (skrg korps marinir) yang dituduh subversif, dan suharto marah besar, apa lagi rakyat indonesia yang geram ingin menghajar singapura yang kecil dan masih lemah. tapi suharto lebih memilih bersabar dengan mencoba menghilangkan citra indonesia yang ekspansif dan agresif. padahal saat itu indonesia adalah militer terkuat di asean. singapura juga sudah cemas jika sewaktu2 diserang si raksasa indonesia. tapi liat? indonesia lebih memilih asean yang tidak dikuasai militer asing dari pada dia menyerang singapura tapi malah mengundang perang dengan inggris, australia, selandia baru, yang notabene adalah anggota FDA dan jelas adalah kekuatan asing. suharto tidak ingin ada kekuatan asing masuk lagi dikawasan asean. karena malah akan mengancam indonesia dimasa depan. ada hal yang lebih besar yang dipikirkan pemimpin dari pada sekedar buang peluru. ingat suharto adalah jendral dengan pengalaman perang sungguhan!!, dan mungkin suharto belajar dari pengalaman sukarno yang mencoba konfrontasi dengan malaysia yang berakibat terkucilkannya indonesia dari dunia.

    ReplyDelete
  116. Wehehehehe..Babiputera-Babiputera Malaysianjing tampak terkejut beruk..huhuhu..sianyer..selalu cakap tinggi, diri sendiri masih kat bilik termenung..huhuhu.

    Njing, aq tak la promosi blog tu, cuma mahu agar korang x padan muka kat sini...lagipun korang xbakal mahu kasih komen kerana sememang fakta...wehehehehe.

    Cakap soal kahwin beza agama, mereka bukan kahwin kat Indonesia la, keluar negara..Indonesia x izinkan kahwin beza agama la..huhuhu.

    Oiyer, macam mana akhbar 257.000 ekor Babiputera2 Malaysianjing yg dah lahir secara Haram? The Next Generation of Babiputera Malaysianjing...sebahagian masih ada kat tempat sampah...carilah kat tempat samapah, pasti ada di situ..Siannyer Malaysianjing, cam sial jer..wehehehehe

    Oiya, Sumbang Mahram halal ya kat Malaysianjing? huhuhu....

    http://imransainsdungun.blogspot.com/2010/02/statistik-kes-sumbang-mahram-di.html


    Ini lagi Njing...

    http://www.jais.gov.my/index.php?option=com_content&task=view&id=783&Itemid=1

    ternyata benar, Incest halal kat Malaysianjing..kah kah kah kah kah kah


    Maner Yang Dipertuan Agong Seri Paduka Duli yang Maha Mulya Mizan Pondan Pukimak?

    Panggil sini gay seorang tu, biar aq tampar bolak balik pakai penampar dari papan, biar aq siram mukanya yg pondan tu pakai air longkang..huhuhu

    Mana Yang Dipertuan Agong Seri Paduka Duli yang Maha Mulya Queen Elizabeth?

    panggil sini, bilang ada seorang manusia agung bergelar Man_One telah menampar Babiputera-Babiputera Malaysianjing...kah kah kah kah

    Lucunya korang, suka buat lawak jer..huhuhu

    Sedapnyer memperkekehkan BABIPUTERA-BABIPUTERA MALAYSIANJING..KEH KEH KEH KEH KEH KEH....

    ReplyDelete
  117. Indon2 taik ni perasan macam nak perang tu macam main pondok2 kut...Media2 najis siap cakap kelengkapan perang mereka adalah terbaik..Pada hal kelengkapan perang semua sudah tua2...General goblok indon pulak cakap tengah dah tunggu green light je..yakin menang 100%...semua rakyat indon kena tipu ajer apa kes... pasal benda tangkap kat sempadan sendiri mau tegakkan benang basah...kena gelakkan oleh dunia ajer...yang marin indon jadi lanun di selat melaka tu ada malaysia kacau?...

    ReplyDelete
  118. Wajah Sebenar Babiputera-Babiputera Malaysianjing..huhuhu

    JOHOR BAHRU: Dua beradik wanita warga emas bukan saja terpaksa makan dedak jagung makanan ayam untuk berbuka puasa dan bersahur setiap hari, malah ada beberapa jiran tetangga tergamak memaki dan meludah jika terserempak dengan mereka yang dianggap pembawa SIAL
    SUMBER REZEKI...Rahimah (kiri) bersama Fatimah dan Robiah melakukan kerja pengasingan barangan kitar semula. Kesengsaraan dua beradik berusia 70 dan 73 tahun itu makin bertambah apabila anak seorang daripada mereka berusia 37 tahun menghidap sakit mental manakala badannya penuh kurap.

    Tiga bersaudara itu menumpang di kediaman seorang saudara mereka di rumah pangsa Blok 73, Taman Ungku Tun Aminah di sini, namun mereka hanya boleh menggunakan ruang tamu dan dapur selain dilarang menyentuh mana-mana peralatan milik tuan rumah atau masuk mana-mana bilik.

    Lantaran kedaifan, tiga bersaudara itu terpaksa menyelongkar tong sampah untuk mencari makanan harian sehingga ada jiran seagama yang melabelkan mereka sebagai ‘keluarga sampah’.

    Bagaimanapun, dua warga emas itu, Fatimah Abdul Hamid, 72, dan adik perempuannya, Rahimah Abdul Hamid, 70, dan anak tunggal Fatimah, Robiah Ahmad, 37, nekad meneruskan hidup serba kekurangan itu walaupun masa depan mereka cukup kabur.

    Rahimah berkata, dia mempunyai dua anak lelaki tetapi sejak kematian suami, kedua-dua anaknya bersikap lepas tangan dan enggan mengaku dirinya ibu kandung kerana menganggap kehadirannya boleh menimbulkan masalah dalam rumah tangga mereka.

    Saya cukup gembira jika mereka membawa pulang roti, makanan dalam tin mahupun mi yang dijumpai dalam timbunan sampah biarpun sesetengah barangan itu sudah luput tarikh.
    “Kami juga akan menyimpan baki makanan yang tinggal termasuk untuk bersahur dan berbuka puasa sepanjang Ramadan ini,” katanya.

    Rahimah berkata, sekiranya Fatimah dan Robiah menemui tin kosong, wayar serta besi terbuang, mereka juga akan mengutip dan menjualnya kepada peniaga barang kitar semula.

    Rahimah berkata, pendapatan mingguan keluarga itu yang kurang RM10 juga akan dikumpul bagi membayar bil air dan elektrik kepada pemilik rumah hingga mengakibatkan mereka tidak mampu membeli pakaian selain hanya memakai baju lusuh.

    Menurutnya, keadaan itu menyebabkan beberapa jiran memandang jijik terhadap mereka sehingga tidak membenarkan mereka menghadiri sebarang majlis keramaian di situ.

    “Kami dipandang hina selepas Robiah mengalami alahan kulit di seluruh badan dipercayai akibat jangkitan kuman kerana terpaksa menyelongkar sampah pada setiap pagi bersama ibunya.

    “Kami juga diludah dan dimaki dengan perkataan kesat sehingga sakit telinga sekiranya membuka pintu depan rumah. Sebab itu kami terpaksa keluar masuk menggunakan pintu dapur,” katanya ketika melakukan kerja pengasingan barang kitar semula di belakang lorong rumah semalam.

    Menurut Rahimah, berbanding keluarga lain yang sibuk melakukan persiapan raya, mereka bertiga hanya mampu menitiskan air mata.

    “Sudah hampir lima tahun kami tidak membeli baju raya mahupun memasak makanan sedap ketika Aidilfitri sebaliknya seperti biasa hanya memakan dedak dan makanan basi.

    “Rumah kami juga tidak dikunjungi tetamu. Pada hari raya selalunya kami hanya berkurung dalam rumah, mungkin sudah takdir hidup kami begini. Apapun, kami perlu hadapi dugaan Allah ini dengan hati tabah,” katanya yang turut berharap kedua-dua anaknya menziarahinya pada 1 Syawal nanti.


    (Konon) Negara Islam lorh..muehehehe

    ReplyDelete
  119. Panas ya IndoNAJIS Man_One. Pans ya pakkkkkkkk...Kalau ngak ada fakta pergi main dengan taik ya pakkkk....pergi main baling2 taik puak bendera najis ya pakkkkkkkkkkk...hahahah

    ReplyDelete
  120. Yup...Anjingdon Man_One tu memang tak ada fakta. 60 % indon2 di Indonajis berada berada dibawah kemiskinan berbanding 7 % bagi rakyat Malaysia... Kasihan2 ya Anjingdon Man_One...Pergi lu menyalak lagi...gong...gong...gong...hahahaha dasar anjingdon goblok menyalak ngak ada fakta...gong...gong...gong...hahahaha.

    ReplyDelete
  121. Anjingdon Man_One mahu promosi blog anajing nya ya pakkkkkkkkkk....hahahaha

    ReplyDelete
  122. Luvino Immanuel SallaSeptember 6, 2010 at 9:41 PM

    saya LUVINO IMMANUEL SALLA, menyatakan SIAP perang melawan kalian (Malaysia)..

    ReplyDelete
  123. Jamal Mirdad= Muslim, Lydia Kandou=Kristian. Suami dan Isteri, anak tak taulah ikut sapa..) inilah contoh kebebasan beragama di Indon.....memalukan bagi negara Islam....dah negara miskin sampai BAB pun merata-rata.....

    ReplyDelete
  124. Luvina Immanuel Salla...bila indon2 nak sampai Malaysia untuk berperang...oh ya....tongkang2 + sampan nya sudah pecah di landa ombak ya...atau geng taik bendera belum habis mengasah buluh runcing...atau indon2 belum habis lumurkan tahi kat badan untuk satet malaysia...hahaha....bermimpi saja la lu...goblok...

    ReplyDelete
  125. ye2 je la indong ni nak berpernag... berani ke dorang nak attack malaysia? datang la kalau berani...sampai sekarang pun tak datang2 lagi datang Malaysia cari kerja ada la...wakakakaka.......

    ReplyDelete
  126. Bwakakakakakak....Babiputera-Babiputera Malaysianjing tampak terkejut beruk..huhuhu. melihat fakta..diri sendiri masih minum air longkang..wehehehehe.

    ReplyDelete
  127. ni ada gambar2 perang konfrontasi dulu. indon banyak bunyi, tapi sebenarnya waktu konfrontasi dulu dioranglah yang diganyang sebenarnya.

    http://penipuan-jawa.blogspot.com/2009/06/liat-ni-foto2-dari-jaman-konfrontasi.html

    ReplyDelete
  128. Kah kah kah...Babiputera-Babiputera Malaysianjing xfaham dg jumlah..huhuhu

    Orang Kaya di Indonesia 25 juta, bandingkan dg jumlah Babiputera Malaysianjing..wehehehehe, siannyer.

    ReplyDelete
  129. Bwakakakakak....Babiputera-Babiputera Malaysianjing cakap haibat soal perang, ngandalin FPDA jer mahu cakap perang...siannyer...huhuhu.

    ReplyDelete
  130. Aku sebagai orang Malaysia tak akan termakan dengan cakap2 org yg kita ni serumpun dengan indonajis....kepulauan melayu memang la serumpun...kita satu tanah besar satu ketika dulu...tapi past is past....kenapa Indonajis tak join dengan Singapore, Philipines and Thailand isntead of Malaysia (seprti di claim oleh Pak Sukarno) sekali termasuk Indo-China....oh ye sebab negara lain tak ada kepentingan ekonomi kalau gabung dengan filipin bertambah lah pulak hutang ngan Amerika lahanat kan.....so malaysia is the best choice....

    Kenapa thailand tak nak pon claim Tom yam, daging masak merah, sayur campo, mee siam as part of Malaysia perlu gabung dengan Indontaik...indontaik ni mengalahkan paria....patut lah negara nya macam tu kucar kacir dan miskin...sebeb yg tinggal kat situ cuma org2 gred C dan ke bawah...FAILED AND LOSERS....

    Syukur sangat sebbb beratus tahun dulu nenek moyang aku ynag lari tanah jawa keparat tu memebuat satu langkah yang bijak...aku pasti nenek moyang aku sudah di beri petunjuk yg tanah melayu satu negara yg makmur...dan pandai bertoleransi..kalau nak ikut pergolangan politik, memang rakyat malaysia boleh perang..tapi sebeb orang Malaysia berfikir guna akal fikiran (bukan meggunakan tahi) coz perang cuma...buang masa tenaga dan wang ringgit....tapi itu tidak bermakna rakyat Malaysia tidak patriotik...MALAYSIA KU YANG BERDAULAT TETAP DI HATI KU

    ReplyDelete
  131. Bwakakakakakak..Babiputera-babiputera Malaysianjing nampak marah sangat, marah yang tersembunyi..kah kah kah kah....

    ReplyDelete
  132. hahaha anjing Indon pura2 ketawa sambil didalam hati hampir meletus seperti gunung berapi di tanah pulau jawa keparat...wakakaka....

    ReplyDelete
  133. Haibatnya Yang Dipertuan Agong Seri Paduka Duli Yang Maha Mulya Man_One Yang Hensem... kah kah kah kah

    ReplyDelete
  134. Anjingdon gong gong gong lagi

    Huhuhuuhhu, bicaranya semua OOT, itu menunjukkan keadaan anjingdon yang sudah terdesak dan stress

    Nih, mau tanya lagi, bila "Ganyang Malaysia" pak?? kok cuma tau gong-gong-gong.."Perang" "NKRI harga mati!!" "ganyang Malaysia!!"

    tidak tau menggigit kah??

    Anjing malah lebih mulia dari Anjingdon, anjing boleh menggigit, Anjingdon cuma tau gong..gong..gong..hahahaha

    ReplyDelete
  135. Luvino Immanuel SallaSeptember 6, 2010 at 10:04 PM

    jika kalian Malaysia merasa lebih baik dan benar di banding Indonesia..
    kenapa kalian tidak menjadi contoh untuk kami (Indonesia)??

    jujur.. saya sebenarnya juga tidak senang terhadap negara saya sendiri (Indonesia). tapi siapa yang bisa tahan emosi kalau Indonesia di caci maki seperti itu??

    ReplyDelete
  136. Kah kah kah kah...menangislah Babiputera-Babiputera Malaysianjing, laporlah kat Suruhanjaya Komunikasi Multimedia, bilang sama mereka, ada seorang Manusia Agung dan Hensem bergelar Man_One yang dah menampar bolak-balik Babiputera-Babiputera Malaysianjing...kah kah kah.

    Sedapnyer memperkekehkan Babiputera-Babiputera Malaysianjing..bwakakakakakakak.

    ReplyDelete
  137. Kah kah kah...Ganyang Malaysianjing pakcik? huhuhu, buang masa jer dan aq xkisah, , mending aq menghinadinakan Babiputera-babiputera Malaysianjing kat sini...wehehehehehe.

    Kah kah kah kah..Babiputera-babiputera Malaysianjing, kalian sememang hewan yang Aneh, Unik dan Ajaib...muehehehehe.

    ReplyDelete
  138. Sedapnyer memperkekehkan Babiputera-Babiputera Malaysianjing..bwakakakakakakak.

    ReplyDelete
  139. Ternyata sememang betol, Babiputera-Babiputera Malaysianjing cuma kelas Bilik Termenung jer..bwakakakakakakak.

    ReplyDelete
  140. Buat Luvina Immanuel Salla, kami rakyat Malaysia tidak menyuruh pun indon2 untuk mencontohi kami...

    Kami ngak mahu berita yang tidak benar dan berat sebelah yang dilakukan oleh media2 dan orang2 indon yang mempunyai kepentingan berpbadi...Dan kamin jelek dengan sifat2 krnag matang dan kurang ajar yang ditujukkan oleh setengah2 indon....Ada kala fiiran tuhan bagi, lu boleh fikir sendiri...

    salah satu contoh yang paling nyata...tiga pegawai periaran indon mengatakan GPS baterinya kehabisan bateri....boleh diteima kah Luvino Immanuel Salla? dan bagaiman media2 indon menerima alsan tiga pegawai perairan indon itu...Lu fikir la dengan akal fikiran....Ini leum contoh2 yang lain seperti tarian pendek, isu2 lagu negaraku etc...etc... Semuanya telah dijelas oleh pihak Malaysia dengan bukti yang jelas...tapi bagaiman media2 indon dan indon2 menerimanya? adakan dengan analysia secara akal fikiran?

    ReplyDelete
  141. Daripada Ganyang Malaysianjing, mending aq tampar Babiputera-Babiputera Malaysianjing yang Dungu...sedapnyeeerr..kah kah kah kah.

    ReplyDelete
  142. Oppssss lupa...conroh yang lagi satu....Nam_one...hahahah...contoh indon yang tak guna akal fikiran untuk berbicar....wakakakaka....asyik menyalak seperti anjing....lu fikir la Luvina Immanuel...kasihan aku sama Nam_One....wakakaka....

    ReplyDelete
  143. Oiyer..titip salam ngan Ida Nirina yer, gaya ngentotnya lumayan hot..kah kah kah.

    ReplyDelete
  144. sumpah aku tak percaya indon ni berani serang pengecut tu orang. cakap2 tu hanya nak gertak si sby je. deolss ni nak sgt megawati memerintah kot. memang makin hancur lah indon. semua pakai rasuah je

    ReplyDelete
  145. indon memang tak mengenang budi...konflik dalam negeri pun tak settle, lagi nak serang malaysia...

    tp kalo korang pergi indon, diorang pun bkan nye baik sgt...bila tgkorg melaysia igt nak pau jer...nak duit jer...igt semua org melaysia kaya2 ke...

    ReplyDelete
  146. nanti kena gempa, kena tsunami.., serangan puak pemisah...m'sia gak yg bantu...

    bukan kita nak doa kan yg tak baik kat indon ni..tp bila dah terjadi..nak buat cam mana...sebagai engara jiran kita tolong jer la

    ReplyDelete
  147. apele indon bodoh ni
    sikit punye hal sampai mahu berperang

    ReplyDelete
  148. Ader aq kisah, soalan saper tu, Luvina? huhuhu

    yang aq pedulikan cuma ini :

    Perempuan Malaysianjing = Rosmah Lucah Manjoor

    Lelaki Malaysianjing = Najib Pondan bt Rojak

    kah kah kah kah kah....

    Panaaaaaasss tuh..bwakakakakak

    ReplyDelete
  149. kalau perang pun indon takkan tahan lama sebab ekonomi diorang susah, 10 biji jet pejuang diorang jatuh memang tak akan dapat diganti.

    Malaysia kalau jatuh 10 jet, bulan depan dah dapat jet baru.

    ReplyDelete
  150. Sebenarnya pada indon nyawa tak bernilai sangat...tu sebab asyik fikir nak perang je...kita di sini banyak perkara nak timbang.....mereka di sana nak makan pun susah..tu yang syok-syok nak perang...mcm mana pun marilah sama-sama kita berdoa agar ke dua-dua negara aman dan sentosa...wslm

    ReplyDelete
  151. Bwakakakakakakakakakakakakakak...

    Tipikal Babiputera Malaysianjing :

    Saat menangis selalunya mengalihkan isu gempa, tsunami....mana ISA, Mana Suruhanjaya Multimedia? kah kah kah kah

    ReplyDelete
  152. Indon yang berdemo ni maybe bukan islam kot.sbb tu tak hormat lansung bulan puasa

    ReplyDelete
  153. Indonesia ni kan ..negara miskin ...
    rakyat nya hidup susah ...... kerajaan takleh wat pe pun .....
    bila rakyat susah ... timbul mcm2 masalah ...
    tak puas hati terhadap kerajaan memerintah ......
    so...kerajaan perlu memainkan peranan ...utk dpt sokongan rakyat
    termasuk bermusuhan dgn negara jiran atas semangat patriotik
    ancaman perang .....

    ReplyDelete
  154. propaganda bodoh dan bertujuan untuk menakut-nakutkan, Indon nak serang Malaysia pun kena pikir 8 juta kali, ingat nak berperang pakai air dengan batu, pakai RUPIAH maaa!!!!.....stupid indonesial......

    ReplyDelete
  155. Org-org bodow ni mmg ramai kat indon. Kekadang tindakan depa luar dari jangkaan

    ReplyDelete
  156. Indon akan mula serang dengan senjata..............jeng jeng jeng................TAHI......

    indah water kena persiapkan angkatan anda..............

    ReplyDelete
  157. dlm banyak hal nak perbetul kesan kebodohan org lain bukannya mudah...
    ayam dah lepas yg tinggal hanya taik...
    kadar boleh basuh taik mana buleh jerlah... tapi ayam dah memang lepas...indon2...

    ReplyDelete
  158. Luvino Immanuel SallaSeptember 6, 2010 at 10:24 PM

    Indonesia - Malaysia itu saudara.. setuju??
    di mata Tuhan kita semua sama koq..
    mau Indonesia atau pun Malaysia, semuanya sama..

    tolong kita selesaikan masalah ini secara bijaksana, adil, dan beriman..
    saya yakin kita semua yang menulis comment di blog ini pastinya telah belajar mengenai norma2 agama..

    mau sampai kapan kita ribut kalau begini terus?

    ReplyDelete
  159. walaupun ada demokrasi dlm media indo tp aku nampak busuk sangat plak media derang nehh...media derang nih betul222 batu api daaaa...elok2 org2 dia dpt keje sini kang perang korang nak mkn per?dah suh terntera nasrani datang suap makanan kat depa ker?

    ReplyDelete
  160. JAKARTA, Sept 1 (Bernama) -- Chief Economic Minister Hatta Rajasa said Indonesia-Malaysia trade ties remains stable although both nations are facing strained relations over border problems, Antara News Agency reported.

    "So far so good. The Indonesian government has no plan to withdraw or embargo Malaysian goods circulating in Indonesia," he said before attending a cabinet meeting here on Tuesday.

    Tension between Indonesia and Malaysia has been on the rise since the arrest by Malaysian police of Indonesian maritime patrol officers.

    Indonesian and Malaysia mutually rely on each other on trade matters. Last May, the two countries agreed to revive a joint commission which once developed by both countries but was halted in 2004.

    Source from BERNAMA

    ReplyDelete
  161. hey indon...ape nak perang 6sept...org dah sebok raya la...ko tak payah raya ke..patriotiknye ko...

    ReplyDelete
  162. Apa ? Askar Indon nak serang Malaysia??? Pastikan pemandu2 teksi Malaysia mengenakan tambang yg tinggi kepada askar2 Indon in case kalau depa nak lari naik teksi....

    ReplyDelete
  163. kalau betul2 perang...yang paling glamer skali...3 petugas perairan iondon durjana yang manipulate cerita untuk cover kebodohan mereka....bateri GPS nya habis bateri ya pakkkkkk.nama 3 orang ni akan tercatat la dalam buku sejarah gamaknya.

    ReplyDelete
  164. Waktunya menampar Babiputera-Babiputera Malaysianjing di Forum2 Malaysianjing yang lain..muehehehehe

    Bye Babiputera-Babiputera terbaik Malaysianjing, kelak kita bertemu kat KL, jom kita belasah Yang Dipertuan Agong Seri Paduka Duli Yang Maha Murtad Mizan Pondan Pukimak..

    Muehehehehe...bye.

    Titip salam buat Rosmah Lucah Manjoor, goyangannya sememang best giler...kah kah kah

    ReplyDelete
  165. aku YAKIN 200%... kalau BERANI masuklah. Sabar anak melayu jangan di cabar. Sabar melayu ada batasnya. Sarang tebuan jangan di jolok. kelak buruk akibatnya. Tidak kah Indon tahu perkataan AMUCKyg termaktub dlm dictionary omputih adalah perkataan melayu AMUK. kau ingat orang dolo-dolo sesaje ke nak cipta perkataan ni???

    ReplyDelete
  166. Nak serang Malaysia?? ha..ha..ha..
    Baru je jet fighter nak masuk Malaysia, entah2 dah kena gempa siap tsunami bagai. Terpaksalah patah balik and tadah tempurung kat Malaysia mintak bantuan..
    Indon nie tak sedar2 diri..sebab tu lah musibah datang lepas satu2..

    ReplyDelete
  167. mau sampai kapan Indonesia dan Malaysia ribut kalau begini terus?

    ReplyDelete
  168. mau sampai kapan Indonesia dan Malaysia ribut kalau begini terus?

    ReplyDelete
  169. Menyalak ya Anjingdon....ngak ada fakta ya pakkkkkkkkkkk...udeh, pergi gong...gong....gong....dan main2 dengan thai untuk ilmu kebal ya pakkkkkk....wakakakakak...

    ReplyDelete
  170. harap2 klu indon nak serang malaysia pasti kan GPS dorg xabis bateri...
    nti takut terserang afrika selatan plak...hahahaha

    ReplyDelete
  171. dalam isu perang ni, kita mesti gunakan akal.... jgn terpedaya dgn penunjuk perasaan yg tak pergi sekolah tu dan penganggur tu... diaorg ni selalu dibayar oleh sesetengah puak utk buat demonstrasi... bagi duit+makanan+air... mmg ramai yg akan sign up utk buat demonstrasi...

    kerajaan indonesia sendiri takkan layan puak-puak penunjuk perasaan ni... tapi yg slack nya, kerajaan indonesia tak berani nak menghalang puak2 ni sbb takut kerajaan indonesia akan hilang vote utk pilihanraya akan datang

    ReplyDelete
  172. dah banyak kali dah indon kata nak serang2 tapi tak jadik2 jugak........hehehe....

    ReplyDelete
  173. aku ingat indon terkuat kat asean pasal berperang dengan negara lain, rupanya terkuat di asean pasal pernah halau nelayan ikan

    ReplyDelete
  174. Aku nak tanya satu je..kenapa Indon2 suka sangat nak bermusuh dengan Malaysia ye..apa yang diorang dapat sebenarnya...... Puas hati je..lepas puas hati apa lagi diorang dapat..itu semua kehendak nafsu je..... yang kita dapat daripada persengketaan ini ialah perpecahan ummah dan kemusnahan saja...bak kata pepatah melayu menang jadi arang kalah jadi abu...yang bermaksud kedua dua pihak akan rugi..........

    ReplyDelete
  175. As malaysian...i'm ready..!!!
    chewwwaahhh!!! mcm aku lak yg nak angkat senjata.. hahaha!! bkn pe, ni la masanya askar2 dan tentera2 kita nk jalankan tugas.. dok berlatih je kt dlm kem tu selama buat apa.. [statement j.a.h.a.t]...hehehehe

    ReplyDelete
  176. Salute to Tun M kerana bijak tak meminjam dari IMF, tidak seprti pemimpin Indonajis yang corrupt....

    ReplyDelete
  177. Statement SEDAR DIRI dari warga Indonsial..i loikkeee!!

    credit to : kompas.com



    ellen ellen
    Rabu, 1 September 2010 | 12:53 WIB
    sebenarnya duduk persoalannya kenapa malaysia meremehkan indonesia ????? karna terlalu banyak warga indonesia yg kerja di sana baik profesional maupun bukan danlegal maupun ilegal .karna setahu saya banyak rakyat kita yg di sana membenci negara kita sendiri . coba tarik semua tki yg di malaysia dan setop pengiriman tenaga kerja ke sana .bisa di pastikan semua akan baik-baik saja .banyak orang malaysia bilang indonesia bodoh dan miskin karna terlalu banyak warga kita di sana dalam posisi terendah dan banyak melakukan tindak kriminal .

    ReplyDelete
  178. Ganyang Indon! Selamatkan Mela Barbie! hahahah...

    ReplyDelete
  179. Btw, tarikh 6 September yang indon sibuk2 ni confirm ke nak pernag? Skang dah 7 Setptrmber.... Jangan pulak macam tahun2 lepas tuh... taruk deadline macam2... tapi last2 habuk tarak....typical indonajis...cakap jerk besar...

    ReplyDelete
  180. Bring it on ignorant indons!!!!!!!!!!
    we see which country go bankrupt first

    ReplyDelete
  181. dah berkurun aku dgr isu perang perang perang....poyo je INDON BODOH nih. ade ke stok nak isi minyak jet tuh? ke utk sekali terbang pastu buang ke laut...sbb minyak tak cukup..bajet2 utk pergi jer, balik tanggung sndri.

    ReplyDelete
  182. Kalau kapal terbang Indon rosak, boleh datang repair di malaysia!....kahkahkahkah.....

    ReplyDelete
  183. http://news.id.msn.com/okezone/regional/article.aspx?cp-documentid=4308341&vv=800

    http://id.wikipedia.org/wiki/Daftar_negara_menurut_jumlah_penduduk

    ReplyDelete
  184. Setakat geng2 bendera nak suruh TKI + PATI yang merempat kat Malaysia nak perang dengan Malaysia, Malaysia hantar je RELA dgn budak2 PLKN, bagi sorang satu M16.....habis semua TKI + PATI dekat Malaysia ni.....habis cerita

    ReplyDelete
  185. Nah....skrg malaysia tau kan....Indon ni teruk... mental kelas ketiga... walaupun serumpun...

    Lagi kita nak ikut lemah lembut dengan Indon2 nih ka?

    Tu lah Indon ...media dah terlalu liberal...sampai playboy sendiri pun ada..

    Satu keluarga belum tentu Islam...bercampur islam kristian dan macam2 dalam satu family..

    Tu yang haru biru Indon ni...kena bala Allah....Malaysai jangan ikut macam Indon ok

    ReplyDelete
  186. kalau letus perang, aku sarankan gomen tubuhkan unit ala-ala kempetai... cari suma rakyat indon kat negara nih, tangkap dan kumpul, pastu kita beritau indon... 1 nyawa EURO200K, kalau takdak kasi tembak masuk lobang. kita boleh kira kalau 2 juta nyawa berapa wang kita boleh dapat...hehehehehe...

    ReplyDelete
  187. ..iya pak, indong siap tempur, juga siap lari dari medan tempur pakai teksi pak....


    http://www.youtube.com/watch?v=_yKsiaGmdEM&feature=player_embedded

    ReplyDelete
  188. teruk betullh indon ni.....kecik punya hal pun sampai nak berperang2.....kite sbg warga Malaysia tak akan gentar dgn mereka.....

    ReplyDelete
  189. Eiiiiiiiii......takutnyer aku....
    indon nih banyak ilmu hitam....
    ada sundelbolong....
    boleh santet Malaysia...

    Wakakakakakakakakakakakakaka......

    ReplyDelete
  190. jangan layan org bodoh macam Indon....

    ReplyDelete
  191. berani ke Indon nak serang malaysia??
    ada bajet ke indon2 ni?..
    aku takot org2 indon makan kulit kayu je kalo berperang nanti......

    ReplyDelete
  192. apa la Indon2 nih ....org sibuk nak raya..Indon2 nih sibuk nak berperang. Bapak SBY kena kontrol media Indon dan kump penentang dia yg gunakan media utk laga2kan Indon-MAlaysia

    ReplyDelete
  193. Aku harap indon buat gencatan senjata dulu....sebab nak raya ni....makan kuenya dulu pakkkkkkkkk......hahahaha.....

    ReplyDelete
  194. Kakan gado2 sambil minum aqua pakkkkkk! kahkahkahkah.........

    ReplyDelete
  195. Indon nih ntah apa2....presiden tak cakap apa2...jeneral2 dah bunyi2 nak pernag...hehehe....keadaan nie takkan berlaku kat malaysia...

    Tapi presiden kene fikir semua menda..bukan perang jerkk...lainlah jeneral...fikir perang jerkk..

    ReplyDelete
  196. Jadik ka perang hari nih.........? Dah 7 september nih...Aku sebagai rakyat malaysia dah tak sabar2 nih...especially nak ganyang TKI & PATI kat Malaysia nih....asyik buat jenayah jerk kat Malaysia....

    ReplyDelete
  197. Mana perang nih? Ker.. macam kes buluh runcing itu hari?

    ReplyDelete
  198. Mane ade mase nak perang sekarang ni...org kat Islam satu dunia sibuk nak raya.....ngan rendang ketupat bagai...... Indon2 goblok nih sibuk nak perang pulak.....

    ReplyDelete
  199. ah..poyo je INDON nih...auta je lebih...perang ke hulu ke hilir...pigi dahh! nak perang mende, indon2 nak makan pon takde duit.

    ReplyDelete
  200. hmm.. Malaysh*t ga usah bacot dh..
    kalian Malaysh*t, kami serbu 1x saja pasti sudah RATA!!
    kalian tau kami semua dsini sudah siap untuk berperang??
    kami tinggal menunggu amandemen dari Presiden RI jika itu mmg terjadi..
    So.. Keep silent, Malaysh*t.. :)

    ReplyDelete